Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

IG | YT | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Communication Design

Studia

O specjalności

Projektować, czyli co? Myśleć, analizować, obserwować – zapraszamy do poznania tego procesu.

 

Co to jest communication design?

Ciągle coś widać; to znaczy, że ktoś to musiał zaprojektować. 

Projektowanie to podróż, której destynacja czasem jest nieznana, ale to właśnie czyni ją ekscytującą.

To podróż, podczas której stacje pośrednie (etapy), nakreślają dalszy plan wyprawy, czasami

zmieniając kompletnie jej pierwotne założenie (i, znowuż, to właśnie czyni tę podróż ekscytującą!). 

Zapraszamy Was na tę projektową eskapadę – bilet w jedną stronę. Pytanie tylko, w którą?

 

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem badawczo-projektowym, bandą różnych osobowości, ale razem

koncentrujemy się na jednym; na komunikacji. I choć każdy z nas patrzy na nią z innej

(teoretycznej, badawczej, kreacyjnej) perspektywy, to wspólnie widzimy jej sensy i funkcje.

 

Co robimy?

Uczymy (się) komunikacji, bo to ona stoi w centrum naszych zainteresowań.

Szukamy ścieżek, wyznaczamy drogi, podążamy nieutartymi wcześniej szlakami, aby na końcu

wejść na dobre odpowiednie tory i dotrzeć tam, gdzie i skąd widać nowe horyzonty. 

Robimy różnorodne projekty, zarówno te rynkowe, jak i społeczne,

bo wierzymy, że można zmienić świat przez design.

 

Jak to robimy?

Specjalizacja communication design to kompleksowy warsztat teoretyczno-badawczo-projektowy, podczas którego odkrywamy metody i narzędzia, służące obserwowaniu, badaniu i projektowaniu komunikacji.

Projektujemy z ludźmi i dla ludzi, podążając przy tym za bauhausową myślą form follows function.

Pracujemy projektowo i w zespołach.

 

Dla kogo jesteśmy?

dla ciekawych świata, (i chcących się rozwijać) po prostu

 

Co można robić po CD?

Z uwagi na fakt, że dostarczamy naszym studentom kompetencji twardych i miękkich,

uczymy myślenia projektowego i zespołowego oraz procesu badawczo-kreacyjnego, drogi zawodowe

są różnorodne, ale dzielimy je na kilka sekcji:

 

• firmy badające i projektujące komunikację wewnętrzną w firmach i instytucjach

• agencja brandingowa/studio projektowe – na różnych stanowiskach; począwszy od researchowych, przez strategiczne, po kreacyjne

• copywriting/social media – dla tych, którym słowne triki są niestraszne

• agencja reklamowa – praca kreatywno-strategiczna

• UX/UI – software houses oferują szereg stanowisk dla naszych absolwentów, nie tylko tych, którzy projektują graficznie

• sales/account management – praca z klientem

• HR – tu przydadzą się wszelkie przećwiczone na zajęciach kompetencje miękkie!

• agencje badawcze – gratka dla miłośników ankiet, wywiadów i korpusów

• freelance/własna działalność – praca na własnych zasadach