Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Branding

Studia

O specjalności

Marki są wszędzie. To świetna informacja. Gdyby nie marki, mielibyśmy ogromny problem z podjęciem jakiejkolwiek decyzji. Wybieramy to, co ma dla nas jakąś wartość, a marki – za pomocą wizerunku – tę wartość tworzą.

 

1. To właśnie dzięki wizerunkowi próbujemy połapać się, z czym (albo z kim) mamy do czynienia.

2. Marki pozwalają nam podjąć błahe decyzje szybko i sprawnie, by nie spędzać w sklepie całej wieczności.

3. Korzystanie z marek może być jak sztandar, który dobitnie mówi o tym, co jest dla nas ważne.

4. Komunikacja pozwala istotnym społecznie przedsięwzięciom zyskać rozgłos i uznanie, na które zasługują.

 

Żeby tworzyć wartościową komunikację trzeba posiadać trzy kompetencje: badawczą, strategiczną i kreatywną. Nad ich rozwojem czuwa zespół złożony z pracowników naukowych, stałych współpracowników z branży oraz absolwentów naszej specjalności.

 

KOMPETENCJE BADAWCZE

Jak patrzeć na świat, żeby móc go zrozumieć?

 

KOMPETENCJE STRATEGICZNE

Jak planować rozwiązania, które będą działać?

 

KOMPETENCJE KREATYWNE

Jak połączyć kropki tak, żeby wyszło coś interesującego?

 

Przygotowujemy do pracy wszędzie tam, gdzie liczy się dobra komunikacja i współpraca (to przecież nie tylko branża marketingowa czy sektory kreatywne!). Świadomi realiów rynkowych pokazujemy, jak można się w nich odnaleźć.

 

PRACA W BRANŻY

Wszystkie organizacje, które profesjonalnie zajmują się marketingiem, designem i mediami – kompleksowo lub w sposób wyspecjalizowany. Przykładowe obszary: badania marketingowe, kultura organizacji, consulting strategiczny, public relations, personal branding, digital/social media, reklama, projektowanie graficzne, user/customer experience.

 

PRACA PO STRONIE KLIENTA

Organizacje komercyjne, publiczne i trzeciosektorowe, dla których ważna jest marka i komunikacja. Przykładowe role: brand manager, specjalista do spraw marketingu, specjalista human resources, specjalista employer branding, project manager.

 

PRACA U SIEBIE

Własna agencja/startup, praca freelancerska i/lub tworzenie wartościowych treści w Internecie.

 

PRACA NAUKOWA

Prowadzenie badań w ramach pracy akademickiej. Często równolegle do pracy poza Uniwersytetem.