Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Branding

Studia

PODEJŚCIE

PODEJŚCIE

Marka to więcej niż logo. To konkretne wrażenie, jakie robi na nas coś (albo ktoś). Wszystkie przeświadczenia, emocje i doświadczenia, które tworzą się dzięki temu, jak coś (albo ktoś) wygląda, jak się prezentuje i jakie sygnały nam wysyła. Na przykład za pomocą logo, reklam i social mediów (to tylko przykłady).

 

Marka ma wielką największą moc. Pozwala sprawnie podejmować decyzje, kiedy dokonujemy wyboru spośród kilku/wielu/tysięcy opcji. Daje szansę na adekwatne i twórcze wyrażanie siebie. Tworzy silne i niezapomniane przeżycia. A także – kiedy chcemy skłonić innych do wybrania naszej oferty – pozwala skutecznie najskuteczniej osiągać zamierzone cele.

 

Chcemy, by otaczały nas dobre marki.

  1. Marki PRODUKÓW, które zwracają uwagę, mają dla nas wyjątkową wartość i stają się popularne.
  2. Marki USŁUG, które zapamiętamy na długo, bo dają nam wyjątkowe doświadczenia.
  3. Marki MIEJSC, w których chcemy przebywać i do których regularnie chcemy wracać.
  4. Marki PRACODAWCÓW, które pokazują, że praca może mieć sens i dawać prawdziwą satysfakcję.
  5. Marki ZAANGAŻOWANE, które pozwalają nam skutecznie działać dla dobra innych i tego, co wokół.
  6. Marki OSOBISTE, dzięki którym dajemy się poznać innym od jak najlepszej strony.

PROGRAM

Pokazujemy, jak działają marki. Na Brandingu korzystamy ze sprawdzonej wiedzy pochodzącej z różnych naukowych dyscyplin, a także z doświadczeń gromadzonych od lat przez osoby zajmujące się marketingową i brandingową praktyką. Te dwie perspektywy – akademicka oraz branżowa – świetnie się uzupełniają.

 

Oferujemy wiedzę i umiejętności, które pozwalają tworzyć dobre marki i dobrze nimi zarządzać.

 

  1. Kompetencje DIAGNOSTYCZNE, czyli poznawanie i rozumienie rzeczywistości oraz odkrywanie w niej szans.

Jak zrozumieć ludzi?

realizowane kursy: Badanie publiczności marki

Jak mapować kulturę?

realizowane kursy:  Antropologia komunikacji

Jak rozpoznać konkurencję?

realizowane kursy: Badanie otoczenia marki

 

  1. Kompetencje STRATEGICZNE, czyli nadawanie kierunku zmianom oraz dobór narzędzi do realizacji celów.

Jak nadawać markom sens?

Realizowane kursy: Strategia i zarządzanie marką, Brand equity – wartość marki, Branding kulturowy, Branding miejsc, Brand purpose, Architektura marki

Jak planować działania?

realizowane kursy: Konteksty komunikacyjne marki, Społeczność marki, Doradztwo w brandingu

Jak wykorzystywać media?

realizowane kursy: Komunikacja reklamowa, Doświadczenia użytkowników mediów, Kształtowanie przestrzeni marki, Digital touchpoints

 

  1. Kompetencje KREATYWNE, czyli opracowywanie kreatywnych konceptów i wcielanie ich w życie.

Jak mieć dobre pomysły?

realizowane kursy: Koncept kreatywny marki, Projektowanie innowacji

Jak komunikować słowami?

realizowane kursy: Storytelling

Jak komunikować wizualnie?

realizowane kursy: Estetyka w komunikacji marki

PERSPEKTYWY

Zapewniamy dobry początek. Chcemy, by każda osoba na/po specjalności Branding była pewna tego, co potrafi, robiła to dobrze, była w stanie pochwalić się swoją robotą przed innymi, a także wiedziała, co może robić, by rozwijać się dalej. Jesteśmy świadomi perspektyw rynkowych i zawodowych. Pokazujemy, jak się w nich odnaleźć..

 

Nasi absolwenci i nasze absolwentki realizują się wszędzie tam, gdzie marka ma znaczenie. 

 

  1. Praca w SEKTORACH KREATYWNYCH.

Wszystkie organizacje, które profesjonalnie zajmują się marketingiem (szczególnie komunikacją marketingową), a także mediami oraz designem – kompleksowo lub w sposób wyspecjalizowany.

Przykładowe obszary: badania marketingowe, kultura organizacji, consulting strategiczny, public relations, personal branding, digital/social media, reklama, projektowanie graficzne, user/customer experience.

 

  1. Praca dla MAREK różnych ORGANIZACJI.

Organizacje komercyjne, publiczne oraz pozarządowe, dla których ważna jest (lub powinna być) marka i jej komunikacja.

Przykładowe role: brand manager_ka, specjalista_tka do spraw marketingu/komunikacji, specjalista_tka human resources, specjalista_tka employer branding, project manager_ka.

 

  1. Praca "na SWOIM".

Własna agencja/startup, praca freelancerska i/lub tworzenie wartościowych treści w Internecie.