Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

IG | YT | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Branding

Studia

PODEJŚCIE

Co to jest marka?

Marka to coś więcej niż logo. To wszystkie przeświadczenia, emocje i doświadczenia, które tworzą się dzięki temu, jak coś (albo ktoś) wygląda, jak się prezentuje i jakie sygnały nam wysyła. Na przykład za pomocą logo, reklam i social mediów. To komunikacja wizerunkowa w praktyce. Na Brandingu nauczysz się robić ją dobrze.

 

Dlaczego marki są ważne?

Marki są wszędzie. Gdyby nie marki, mielibyśmy ogromny problem z podjęciem wielu decyzji – zarówno tych poważnych, jak i błahych. Wybieramy to, co ma dla nas jakąś wartość, a marki tę wartość tworzą. Tworzą też silne i niezapomniane przeżycia. A także – kiedy chcemy skłonić innych do wybrania naszej oferty – pozwalają osiągać zamierzone cele.

 

Jakie marki są dla nas ważne?

Marki PRODUKÓW, które zwracają uwagę, mają dla nas wyjątkową wartość i stają się popularne.

Marki USŁUG, które zapamiętamy na długo, bo dają nam wyjątkowe doświadczenia.

Marki MIEJSC, w których chcemy przebywać i do których regularnie chcemy wracać.

Marki PRACODAWCÓW, które pokazują, że praca może mieć sens i dawać prawdziwą satysfakcję.

Marki ZAANGAŻOWANE, które pozwalają nam skutecznie działać dla dobra innych i tego, co wokół.

Marki OSOBISTE, dzięki którym dajemy się poznać innym od jak najlepszej strony.

PROGRAM

Skąd wiemy, jak działają marki?

Na Brandingu korzystamy ze sprawdzonej wiedzy pochodzącej z różnych naukowych dyscyplin, a także z doświadczeń gromadzonych od lat przez osoby zajmujące się marketingową i brandingową praktyką. Te dwie perspektywy – akademicka oraz branżowa – świetnie się uzupełniają.

 

Jak uczymy Brandingu?

Przede wszystkim oferujemy wiedzę i umiejętności, które pozwalają tworzyć dobre marki i dobrze nimi zarządzać. Skupiamy się więc na rozwoju kompetencji diagnostycznych, strategicznych i kreatywnych:

 

1. Kompetencje DIAGNOSTYCZNE czyli poznawanie i rozumienie rzeczywistości oraz odkrywanie w niej szans

Jak zrozumieć ludzi?

  • realizowane kursy: Badanie publiczności marki, Diagnostyka trendów w komunikacji

Jak mapować kulturę?

  • realizowane kursy: Antropologia komunikacji, Komunikacja interkulturowa

Jak rozpoznać konkurencję?

  • realizowane kursy: Badanie otoczenia marki, Kształtowanie przestrzeni marki

 

2. Kompetencje STRATEGICZNE czyli nadawanie kierunku zmianom oraz dobór narzędzi do realizacji celów

Jak definiować sens marek?

  • realizowane kursy: Strategia i zarządzanie marką, Brand equity – wartość marki, Branding kulturowy, Branding miejsc, Brand purpose, Architektura marki

Jak planować działania?

  • realizowane kursy: Społeczność marki, Doradztwo w brandingu

Jak wykorzystywać media?

  • realizowane kursy: Konteksty komunikacyjne marki, Komunikacja reklamowa, Doświadczenia użytkowników mediów, Kształtowanie przestrzeni marki, Digital touchpoints

 

3. Kompetencje KREATYWNE czyli opracowywanie kreatywnych konceptów i wcielanie ich w życie

Jak mieć dobre pomysły?

  • realizowane kursy: Koncept kreatywny marki, Projektowanie innowacji

Jak tworzyć komunikację słowami?

  • realizowane kursy: Storytelling, Konteksty komunikacyjne marki

Jak tworzyć komunikację wizualną?

  • realizowane kursy: Estetyka w komunikacji marki, Semiotyka mediów społecznościowych

 

Studiowanie Brandingu to okazja do stworzenia własnego projektowego portfolio. Chcemy, żeby każda osoba po Brandingu miała się czym pochwalić, zanim jeszcze zacznie szukać pracy.

PERSPEKTYWY

PERSPEKTYWY

Co robić po Brandingu?

Zapewniamy dobry początek. Chcemy, by każda osoba na/po specjalności Branding była pewna tego, co potrafi, robiła to dobrze, była w stanie pochwalić się swoją robotą przed innymi, a także wiedziała, jak rozwijać się dalej.

Nasi absolwenci i nasze absolwentki realizują się wszędzie tam, gdzie marka ma znaczenie (to przecież nie tylko tzw. branża marketingowa czy sektory kreatywne!). Świadomi perspektyw rynkowych, pokazujemy, jak można się w nich odnaleźć.

 

1. Praca w SEKTORACH KREATYWNYCH

Wszystkie organizacje, które profesjonalnie zajmują się marketingiem (szczególnie komunikacją marketingową), a także mediami oraz designem – kompleksowo lub w sposób wyspecjalizowany.

Przykładowe obszary: badania marketingowe, kultura organizacji, consulting strategiczny, public relations, personal branding, digital/social media, reklama, projektowanie graficzne, user/customer experience.

2. Praca dla MAREK różnych ORGANIZACJI

Organizacje komercyjne, publiczne i pozarządowe, dla których ważna jest (lub powinna być) marka i komunikacja.

Przykładowe role: brand manager -ka, specjalista -tka do spraw marketingu/komunikacji, specjalista -tka human resources, specjalista -tka employer branding, project manager -ka.

3. Praca „na SWOIM”

Własna agencja/startup, praca freelancerska i/lub tworzenie wartościowych treści w Internecie.

4. Praca NAUKOWA

Prowadzenie badań w ramach pracy akademickiej. Często równolegle do pracy poza Uniwersytetem.