Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Dorota Dyksik

doktor | Zakład Medioznawstwa

Kontakt

Konsultacje

Konsultacje:

Studia stacjonarne:
wtorek, godz. 12.00-13.00 (gab. 215)
środa, godz. 11.00-12.00 (TEAMS)


Studia niestacjonarne:
25.02.2024, godz. 13:00 - 14:00 (gab. 215)
6.04.2024, godz. 10:30 - 11:30 (MS Teams)
28.04. 2024, godz. 10:30 - 11:30 (MS Teams)
09.06.2024, godz. 16:00 - 17:00 (MS Teams)




Ważne info

Studentów realizujących praktyki zawodowe zapraszam do kontaktu pod adresem mailowym praktyki.dz@uwr.edu.pl

Wybrane publikacje


Dyksik D., Obraz profilaktyki i leczenia chorób nowotworowych na przykładzie kampanii społecznych o raku piersi, [w:] "Medycyna narracyjna i komunikacja w sytuacjach granicznych", A. Woźny, (red.), Wrocław 2023. 

Dyksik D., Analysis of "Food" and "Nutrition" Phrases Occurrences in Polish Scientific Articles: Case Study - Overweight and Obesity Among Children. In: Food, Nutrition and the Media, Marienscu, V. (Eds), Palgrave Macmillan 2020, Cham. 

Kopecka-Piech K., Dyksik D., Sobiech M., The construction of fake war news. Specificities of disinformation in social media during the first six months of the Russia-Ukraine war, Yearbook of the Institute of Central and Eastern Europe, 2023, no 2 (21), 155-173.

Kopecka-Piech K., Ehrlén V., Dyksik D., Sobiech M., Mediatization of war. The state of the research field in the period 2018-2022, Horizons of Politics (przyjęty do druku)

Dyksik D., Od cytryn po nowe fryzury i dragi, czyli o tym, jak prowadzić komunikację o nowotworach w czasach nieuwagi, „Dziennikarstwo i Media 9”, I. Borkowski (red.), Wrocław 2018.

Dyksik D., Pandemia i jej skutki w obszarze reklamy komercyjnej – od konsumpcjonizmu do idei, „Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne”, nr 38, Wrocław, 2021.

Burczyc D., Reklama na zdrowie. Nowy wymiar kampanii społecznych i ich rola w kształtowaniu postaw prozdrowotnych, [w:] Język a media. Zjawiska Komunikacyjne we współczesnych mediach, E. Horyń, A. Walecka-Rynduch [red.], Kraków 2015.

Burczyc D., Nowy wymiar niepełnosprawności? Rozważania na temat wpływu pojęć na wizerunek osób z różnymi dysfunkcjami, „Dziennikarstwo i Media 7”, I. Borkowski (red.), Wrocław 2016.

 

 

Projekty i współpraca

Projekty:

  • Kierownik grantu wewnętrznego UWr. Nazwa zadania: pt. "Męska sprawa" - analiza dyskursywna językowego obrazu choroby nowotworowej na przykładzie niestandardowych kampanii społecznych dotyczących raka prostaty (2017)

  • Członek grupy badawczej w międzynarodowym projekcie naukowym SaIN (Sante, alimentation et seciurite alimentaire), Bukareszt. Projekt finansowany przez The French Agency for Francophony (Agence Universitaire de la Francofonie). (2017-2018)

Merytoryczna opieka nad projektami w ramach wrocławskiego konkursu "Mikrogranty":

Współpraca z organizacjami pozarządowymi w ramach zajęć z projektowania kampanii społecznych:

  • Fundacja „Salemander”

  • Fundacja na rzecz pieczy zastępczej „Przystanek Rodzina”

  • Fundacja „Go’n’Act”

  • Fundacja „Impossible”

  • Fundacja „Aktywny Senior”

  • Stowarzyszenie „Klub Kibiców Niepełnosprawnych”

  • Stowarzyszenie ochrony zwierząt „Ekostraż”

  • Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców

  • Fundacja Państwowej i Ochotniczej Straży Pożarnej Na Ratunek Chorym i Poszkodowanym „Płomyk nadziei”

  • Fundacja Ogólnopolskie Centrum Zaburzeń Odżywiania

  • Stowarzyszenie „Natura i Człowiek”

Współpraca z wybranymi instytucjami w ramach zajęć z Wizerunku miast i regionów oraz PR-u administracji:

  • Dolnośląskie Centrum Filmowe

  • Centrum Historii Zajezdnia

  • Hydropolis

  • Śląsk Wrocław

  • Agencja Sudety PRO

  • Wrocławski Instytut Kultury