Zapisy na opcje - weryfikacja USOS-a
13.02.2019
Proszę o sprawdzenie na swoich indywidualnych kontach w USOS dostępu na zapisy na opcje, seminaria, przygotowanie i prezentację projektu.
Jeżeli przedmioty nie będą widoczne proszę o maila na adres rejestracja.dkskw@gmail.com
Proszę o podanie :nazwiska, specjalności i numeru albumu.!
Termin weryfikacji: 14.02.2019 r. od godz. 9:00 do dnia 15.02.2019 r. do godz. 23.59
Zapisy na opcje
W semestrze letnim w roku akademickiego 2018/19 do zaliczenia są następujące przedmioty opcyjne:
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna:
• rok III studia pierwszego stopnia - 3 przedmioty opcyjne
Komunikacja wizerunkowa:
• rok I studia pierwszego stopnia ( Branding i Communication design) - 2 przedmioty opcyjne
• rok II studia pierwszego stopnia (Branding i Communication design )- 2 przedmioty
opcyjne
• rok III studia pierwszego stopnia (Branding i Communication design )- 2 przedmioty
opcyjne
• rok I studia drugiego stopnia (Branding i Communication design ) – 1 przedmiot opcyjny
Przedmioty opcyjne przypisane są do określonej specjalności – uczęszczanie na zajęcia z przedmiotu opcyjnego innej specjalności wymaga pisemnej zgody Zastępcy Dyrektora Instytutu ds. studenckich i nauczania, i możliwe jest tylko wtedy, jeśli w danej grupie pozostają wolne miejsca.
UWAGA:
Zapisy na opcje odbędą się przez system USOS w dniach 18-19. 02. 2019 r. od godziny 10.00
Osoby, które w tych dniach nie zapiszą się na zajęcia opcyjne, nie będą już mogły dopisać się do listy, a tym samym – nie będą mogły zaliczyć przedmiotu opcyjnego!
Zapisy obowiązują:
Dziennikarstwo i komunikacja Społeczna:
Studentów III roku studiów pierwszego stopnia specjalności dziennikarstwo radiowo-telewizyjne.
opcja A
Emisja głosu
Program TV w studio
Organizacja planu zdjęciowego
Obsługa techniczna eventu
* wybieramy trzy przedmioty z czterech
Dziennikarstwo i komunikacja Społeczna:
Studentów I roku studiów drugiego stopnia - wszystkie specjalności
Seminarium magisterskie
Komunikacja Wizerunkowa:
Studentów I roku studiów pierwszego stopnia specjalność: Communication design (projektowanie komunikacji)
opcja A
Typografia
Corporate identity
opcja B
Layout
Design tożsamości
* wybieramy jeden przedmiot z bloku A i jeden z bloku B
Studentów II roku studiów pierwszego stopnia specjalność: Communication design (projektowanie komunikacji)
opcja A
Użytkowanie mediów i biografii
Big data
opcja B
Wizerunek osób
Research i analiza rynku
* wybieramy jeden przedmiot z bloku A i jeden z bloku B
Studentów III roku studiów pierwszego stopnia specjalność: Communication design (projektowanie komunikacji)
opcja A
Technologia w branży kreatywnej
Teoria i praktyka projektowania serwisów informacyjnych- user experience
opcja B
Reklama zintegrowana
Warsztat badań jakościowych
* wybieramy jeden przedmiot z bloku A i jeden z bloku B
Studentów I roku studiów drugiego stopnia specjalność: Communication design (projektowanie komunikacji)
Seminarium magisterskie
opcja A
Dyskursy wizualne
opcja B
Naming w strategii organizacji
* wybieramy jedną opcję A lub B
Studentów I roku studiów pierwszego stopnia specjalność: Brandnig
Opcja A
Crowdfunding i inne formy finansowania projektu
Kształtowanie wizerunku organizacji pozarządowej
Systemy orientacyjne
Opcja B
Wystąpienia publiczne
PR miast i regionów
Metody pracy z klientem
* wybieramy jeden przedmiot z bloku A i jeden z bloku B
Studentów II rok studiów pierwszego stopnia specjalność: Branding
opcja A
Creative Writing
Niestandardowe techniki badań
Planowanie mediów
opcja B
Design opakowań
Infografika
Branding kulturowy
* wybieramy jeden przedmiot z bloku A i jeden z bloku B
Studentów III rok studiów pierwszego stopnia specjalność: Branding
Przygotowanie i prezentacja projektu - do wyboru trzech prowadzących:
prof. Leszek Pułka, mgr Izabela Kędzia, mgr Krzysztof Rynkiewicz
opcja A
Wizerunek osób
Budżetowanie projektów w brandingu
opcja B
Autoprezentacja
Warsztat słowa i obrazu
Studentów I roku studiów drugiego stopnia specjalność: Branding
Seminarium magisterskie
opcja A
Badania w barndingu
opcja B
Kampanie społeczne
* wybieramy jedną opcję z bloku A lub B
Studentów II roku studiów drugiego stopnia specjalność: Branding
opcja A
Marketing relacyjny
Metody wizualizacji w projektowaniu
Opcja B
Negocjacje
Zarządzanie zespołem
opcja C
Zarządzanie kryzysem
Design informacji
* wybieramy jeden przedmiot z każdego bloku
Uwaga:
Studenci pozostałych lat i specjalności, muszą zaliczyć obowiązkowo wszystkie proponowane przez Instytut opcje i nie zapisują się na zajęcia – przychodzą na pierwsze spotkanie tak, jak w przypadku innych zajęć przewidzianych programem studiów.
Istnieją następujące możliwości zaliczenia przedmiotu opcyjnego (spoza oferty Instytutu dla danej specjalności):
• Przepisanie oceny pozostającej w związku z programem studiów dziennikarskich uzyskanej na innym kierunku studiów - na Uniwersytecie Wrocławskim lub innej uczelni wyższej.
• Uwaga! Na studiach pierwszego stopnia przepisujemy oceny wyłącznie ze studiów pierwszego stopnia, na studiach drugiego stopnia– wyłącznie ze studiów drugiego stopnia. O przepisaniu oceny decyduje Prodziekan ds. dydaktycznych (podanie skierowane do Prodziekana opiniuje Zastępca Dyrektora Instytutu ds. studenckich i nauczania).
Aby dany przedmiot mógł być zaliczony jako przedmiot opcyjny, musi spełniać następujące kryteria:
• pozostawać w merytorycznym związku ze studiami humanistycznymi w zakresie komunikowania społecznego;
• obejmować 30 godzin zajęć;
• kończyć się zaliczeniem z oceną lub egzaminem;
• mieć wartość dwóch punktów ECTS;
• w przypadku przepisania oceny – dodatkowo pochodzić z tego samego stopnia studiów (pierwszego lub drugiego).
Odwołane konsultacje
11.02.2019
Dr Małgorzata Kolankowska odwołuje konsultacje w dn. 11.02.2019 z powodu choroby. Dodatkowy termin konsultacji w sesji 15.02.2019 godz. 9.00-10.00.
Odwołane konsultacje
06.02.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 7.02 konsultacje Pana prof. Aleksandra Woźnego zostają odwołane.
Najbliższe konsultacje odbędą się 14.02 w godz.8.30-10.30.
Odwołane konsultacje
06.02.2019
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w dniach 7.02 - 8.02 konsultacje Pani Dr Katarzyny Kopeckiej-Piech zostają odwołane (zwolnienie lekarskie).
Office hours on 7.02 and 8.02 are cancelled (sick-leave).
USOS - studia stacjonarne
31.01.2019
Szanowni Państwo, uprzejmie proszę o sprawdzenie przedmiotów w systemie USOS. W razie nieścisłości proszę o kontakt z sekretariatem.
Ewaluacja zajęć
21.01.2019
Szanowni Państwo,
w załączeniu przekazujemy list dot. ewaluacji zajęć
od prof. dr. hab. Igora Borkowskiego, prodziekana Wydziału Filologicznego
ds. studiów niestacjonarnych i jakości kształcenia.
Odwołane zajęcia i konsultacje
16.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 17.01 konsultacje oraz seminarium licencjackie z Panem dr M. Rydlewskim zostają odwołane.
Odwołane zajęcia i konsultacje
16.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 17.01 konsultacje oraz seminarium licencjackie z Panem dr M. Rydlewskim zostają odwołane.
Odwołane zajęcia i konsultacje
16.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 17.01 konsultacje oraz seminarium licencjackie z Panem dr M. Rydlewskim zostają odwołane.
Odwołane zajęcia i konsultacje
16.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 17.01 konsultacje oraz seminarium licencjackie z Panem dr M. Rydlewskim zostają odwołane.
Odwołane zajęcia i konsultacje
16.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 17.01 konsultacje oraz seminarium licencjackie z Panem dr M. Rydlewskim zostają odwołane.
Odwołane zajęcia i konsultacje
16.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 17.01 konsultacje oraz seminarium licencjackie z Panem dr M. Rydlewskim zostają odwołane.
Organizatorzy FeTy Studenckiej, czyli pierwszego Studenckiego Festiwalu Talentów, zapraszają wszystkich zainteresowanych 15.01.2019 do sali Kameralnej Zachodniej, na pierwszym piętrze Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Podczas tego wydarzenia uczniowie oraz absolwenci DZiKS'u zaprezentują swoje pasje oraz tajniki swojej pracy. Więcej informacji znajdziecie Państwo na naszym wydarzeniu na Facebooku: "I FeTa Studencka - Festiwal Talentów"
Zobacz
dr Małgorzata Kolankowska
14.01.2019
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że zajęcia z dr M.Kolankowską zostają odwołane w dn. 15.01.19. Zajęcia ze studentami niestacjonarnymi w dn.20.01.19 odbędą się zgodnie z planemTermin ich odrabiania zostanie niebawem ustalony.
Odwołane zajęcia z prof. Jerzym Biniewiczem
14.01.2019
Uprzejmie informujemy, że zajęcia i konsultacje z prof. Jerzym Biniewiczem zostają odwołane w dniach 16-18.01.19.
Odwołane zajęcia
09.01.2019
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 9.12 zajęcia i konsultacje z Panią prof. Izabelą Surynt zostają odwołane.
Erasmus+ Rekrutacja
07.01.2019
Na stronie Erasmus-Ogłoszenia są już dostępne informacje na temat rekrutacji w ramach programu Erasmus+ Studia w roku 2019/2020
Zobacz
dr Kolankowska - zmiana godzin konsultacji
18.12.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informujemy o zmianie godzin konsultacji Dr Małgorzaty Kolankowskej w dniu 18.12.2018.. Zapraszam od 15.30 do 16.30 sala 211
Informacja o powstałych specjalnościach na studiach stacjonarnych I i II stopnia
14.12.2018
Szanowni Państwo,
w wyniku podliczeń zbieranych w czasie dwóch ostatnich tygodni oświadczeń wyboru specjalności informujemy, że:
1) na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (I stopień, studia stacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) dziennikarstwo radiowo-telewizyjne,
b) dziennikarstwo prasowe i on-line,
c) dziennikarstwo sportowe,
d) creative writing,
e) fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna,
f) dziennikarstwo muzyczne.
2) na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (II stopień, studia stacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) dziennikarstwo specjalistyczne,
b) media relations,
c) fotografia i film.
3) na kierunku komunikacja wizerunkowa (I stopień, studia stacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) branding,
b) communication design.
4) na kierunku komunikacja wizerunkowa (II stopień, studia stacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) branding,
b) communication design.
Osoby, które wskazały w oświadczeniu (zarówno jako pierwszy, jak i drugi wybór) specjalności, które z powodu zbyt małej liczby chętnych nie zostały uruchomione, proszone są o jak najszybsze przypisanie się w sekretariacie do jednej z powstałych specjalności. O niezwłoczne przypisanie się do specjalności proszone są także osoby, które dotąd nie wypełniły oświadczeń wyboru specjalności.
Odwołane zajęcia i konsultacje
10.12.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniach 12-13.12 (środa i czwartek) konsultacje i zajęcia z Panem dr Dominikiem Lewińskim zostają odwołane z powodu wyjazdu konferencyjnego.
Termin ich odrobienia zostanie ustalony podczas kolejnych zajęć.
Uwaga! II rok studia II stopnia - komunikacja wizerunkowa.
05.12.2018
Szanowni Państwo.
Informuję, że nastąpiły zmiany w terminach zajęć z Panią mgr Katarzyna Sową.
Szczegóły w planie.
Odwołane zajęcia z prof. A. Woźnym
05.12.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 7.12 (piątek) zajęcia z Panem prof. Aleksandrem Woźnym zostają odwołane z powodu wyjazdu konferencyjnego.
I rok studia I st. Komunikacja Wizerunkowa
05.12.2018
Szanowni Państwo.
Osoby, które w dniu 5 grudnia nie wypełniły oświadczenia o wyborze specjalności, proszone są o zgłoszenie się do sekretariatu do 7 grudnia br.
I rok studia I stopnia dziennikarstwa i komunikacji społecznej
04.12.2018
Szanowni Państwo.
Osoby, które w dniu 3 grudnia nie wypełniły oświadczenia o wyborze specjalności, proszone są o zgłoszenie się do sekretariatu do 7 grudnia br.
Szkolenie wstępne z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, prowadzone będzie w roku akademickim 2018/19 zgodnie z zarządzeniem Nr 103/2018 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 13 lipca 2018 r. w sprawie szkolenia wstępnego w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego roku studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich oraz uczestników studiów doktoranckich.
Zobacz
Erasmus - dodatkowe miejsce
30.11.2018
Zwolniło się jedno miejsce na wyjazd studencki w semestrze letnim do University of Tuzla (Bośnia i Hercegowina), w ramach mobilności z Krajami Partnerskimi. Dofinansowanie wyjazdu wynosi 650 Euro na miesiąc, plus jednorazowe dofinansowanie na podróż w wysokości 275 Euro.
Uprzejmie informujemy, że do 30 listopada wszyscy studenci pierwszego roku studiów pierwszego i drugiego stopnia (stacjonarnych i niestacjonarnych) mają obowiązek zaliczyć szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. Jest ono ujęte w programie studiów i organizuje je Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej. Dostęp do szkolenia: https://e-edu.cko.uni.wroc.pl.
Po wypełnieniu karty zgłoszeniowej student otrzymuje dostęp do materiałów szkoleniowych i testów zaliczeniowych w CKO UWr. Wyniki testu w Centrum Kształcenia na Odległość w Uniwersytecie Wrocławskim przenoszone są do bazy USOS w postaci zaliczony lub niezaliczony. Protokół z odbytego szkolenia stanowi podstawę zaliczenia szkolenia
Osoby, które nie podejdą do szkolenia lub nie uzyskają zaliczenia, będą mogły przystąpić do szkolenia w semestrze letnim w dniach 15 marca – 30 marca. Jednak za powtarzanie szkolenia jest pobierana opłata 150 złotych.
Seminarium prof. Leszka Pułki
28.11.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 29 listopada nie odbędzie się seminarium u prof. L. Pułki, osoby zainteresowane kontaktem z promotorem zapraszamy w najbliższą niedzielę tj. 2 grudnia w godz. 10.00-11.00 gab. 205
Odwołane zajęcia i konsultacje
27.11.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 28.11 zajęcia i konsultacje z Panią prof. Izabelą Surynt zostają odwołane.
Odwołane zajęcia
26.11.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że w dniu 26.11. zajęcia z Panem mgr. Krzysztofem Waraksą zostają odwołane.
Termin ich odrabiania zostanie ustalony na następnych zajęciach.
DXC Technology
21.11.2018
Drodzy Studenci,
Zapraszamy na kolejne spotkanie z firmą DXC Technology. Spotkamy się w Instytucie Filologii Angielskiej Uniwerystetu Wrocławskiego i porozmawiajmy o tym, jakie możliwości pracy i rozwoju ma filolog w firmie IT.
Managerowie i liderzy firmy DXC Technology opowiedzą Wam o swoich ścieżkach kariery, ukończonych studiach, pierwszych doświadczeniach i obecnych obowiązkach. Chętnie również odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania.
Zapraszamy do zapisów studentów wszystkich kierunków pod adresem: goo.gl/Vxc3qn
Każdy zapisany uczestnik otrzyma certyfikat.
Do zobaczenia!
Zmiana terminu zajęć z red. Tomaszem Patorą
21.11.2018
Uwaga!
DZIENNIKARSTWO PRASOWE I ON-LINE 2 rok.
DZIENNIKARSTWO RTV GR 1 i 2
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informuję, że najbliższe zajęcia 23.11 (piątek) z Panem red. Tomaszem Patorą zostają przeniesione na 14.12.2018 r.
Szczegóły w planie.
Uawga! III rok studia I stopnia komunikacja wizerunkowa
21.11.2018
Szanowni Państwo.
Informuję, że najbliższy wykład (26.11) "Psychologia społeczna" z Panią dr Aleksandrą Hulewską zostaje przeniesiony do Sali Wielkiej Wschodniej (25) - budynek IDiKS.
Godzina wykładu pozostaje bez zmian.
Zajęcia I rok communication Design
20.11.2018
Szanowni Państwo. Uprzejmie informuję, że moje wtorkowe zajęcia zostają odwołane. Termin ich odrobienia ustalę przed kolejnym spotkaniem.
Komunikacja Wizerunkowa III rok studia I st. Odwołane zajęcia z dr A. Hulewską.
18.11.2018
Szanowni Państwo.
Informuję, że w dniu 19.11. wykład z Psychologii społecznej z Panią dr Aleksandrą Hulewską zostaje odwołany. Termin odrabiania wykładu zostanie ustalony niebawem.
Zajęcia z prof. Biniewiczem
16.11.2018
Szanowni Państwo.
Uprzejmie informujemy, że piątkowe (16.11) seminarium i konsultacje prof. Biniewicza są odwołane. Termin odrabiania zajęć zostanie ustalony niebawem.
Szanowni Studenci,
Serdecznie zapraszam do udziału w międzynarodowym seminarium na temat nowych mediów w różnych krajach dniu 4 grudnia 2018 roku o godz. 13.30 (Sala Kameralna Zachodnia). W tym czasie będziemy gościć w naszym Instytucie grupę studentów z Kazachstanu. Chcielibyśmy wraz z nimi przyjrzeć się sytuacji mediów w różnych krajach. Spotkanie będzie prowadzone w języku angielskim. Uczestnicy będą poproszeni o przygotowanie krótkich wystąpień w j. angielskim. Można również przyjść posłuchać. Chętnych proszę o kontakt: malgorzata.kolankowska@uwr.edu.pl. Szczegółowy program zostanie podany w najbliższym czasie.
Dear Students,
We kindly invite you to participate in an International Seminar about New Media in different countries. On the 4th of December 2018, at 01.30 P.M. (R: Kameralna Zachodnia) we will have a group of students from Kazakhstan and we would like to talk with them about the situation of mass media in different countries, not only in Poland and Kazakhstan, but in other places and contexts as well. The seminar will be held in English, so if you want to prepare a short presentation about your own country or just want to listen and discuss some topics, please do not hesitate to join us. If you are interested in the Seminar, please contact with Malgorzata Kolankowska: malgorzata.kolankowska@uwr.edu.pl. A detailed programme will be available shortly.
Zmiana wyboru zajęć opcyjnych na studiach stacjonarnych (semestr zimowy 2018/2019)
10.10.2018
Podania o zmianę wyboru zajęć opcyjnych na studiach stacjonarnych można składać między 2 października a 10 października (do godziny 12.00) na półce na korespondencję (zielona teczka – „Sprawy do rozpatrzenia”) dr. Romana Wróblewskiego, zastępcy do spraw studenckich dyrektora Instytutu, lub osobiście w godzinach konsultacji. Wzór podania można pobrać w formacie pdf z profilu pracowniczego dr. R. Wróblewskiego na stronie instytutowej.
Zobacz
16-17 grudnia zmiana godzin urzędowania sekretariatu
14.02.2019
Szanowni Państwo,
16 grudnia (sobota) sekretariat będzie zamknięty,
zapraszam w niedzielę godz. 10.00-14.00
Seminarium M. Wszołek
10.02.2019
Szanowni Państwo, uprzejmie informuję, że z powodu wyjazdu konferencyjnego najbliższe seminarium dyplomowe (10.02) zostaje przełożone na kolejny tydzień (17.02, godz. 08:00, s.205). W razie pytań i/lub wątpliwości związanych z pracą dyplomową (i nie tylko), proszę o kontakt mailowy.
Zapisy na lektorat z wybranego języka na poziomie B2+
01.02.2019
STUDENCI 1 ROKU 2 STOPNIA
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA
STUDIA NIESTACJONARNE
Zapisy na lektorat z wybranego języka na poziomie B2+ odbędą się w terminie
od 14 do 28 stycznia 2019r. on-line pod adresem: https://zapisy.spnjo.uni.wroc.pl/
(studenci, którzy maja już konto w bazie SPNJO, proszeni są o niezakładanie nowego)
Podział na grupy ukaże się w tygodniu przed pierwszymi zajęciami
na stronie Studium w zakładce „Wykaz grup – studia niestacjonarne”
UWAGA! Studenci, którzy nie zapiszą się w wyznaczonym terminie, nie rozpoczną zajęć w semestrze letnim 2018/19
Zasady uczestnictwa w lektoratach
1. Uczęszczanie na lektorat języka obcego jest obowiązkowe.
2. Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 117/2017 student ma prawo do wyboru języka. Język wybrany staje się językiem obowiązującym i nie może być zmieniany. Utworzenie grupy z danego języka odbywa się w ramach możliwości Studium. Minimalna liczba osób w grupie wynosi 12. Mniej liczne grupy nie są uruchamiane.
3. Nie są wymagane dokumenty potwierdzające biegłość językową na poziomie B2II, aby zapisać się na poziom B2+.
4. Lektoraty trwają przez 2 semestry ( każdy semestr to 20 godzin lektoratu) i kończą się egzaminem.
5. Lektoraty rozpoczynają się w semestrze letnim 2018/19.
6. Student zgłasza się do grupy, która została mu przydzielona i wpisuje się osobiście na listę uczestnictwa zwaną „cyrografem”, tym samym potwierdzając swoje uczestnictwo w grupie. Niewpisanie się na listę jest traktowane jako rezygnacja z zajęć.
7. Na listę zwaną „cyrografem” należy się wpisać najpóźniej podczas drugich zajęć. Zgłaszając się w momencie gdy grupa odbyła już 20% zajęć, student wykorzystał przysługujący mu limit nieobecności w semestrze.
8. Student zaoczny ma prawo do 20% nieobecności w semestrze. Nieobecności są liczone od pierwszych zajęć.
9. Student, który rezygnuje z zajęć w trakcie semestru, jest zobowiązany do odpłatnego powtarzania semestru.
10. Program zajęć oraz warunki zaliczenia i uczestnictwa w zajęciach są podane przez lektora na pierwszych zajęciach.
11. Student otrzymuje ocenę z zaliczenia na ostatnich zajęciach w semestrze, o ile spełnił warunki zaliczenia i nie przekroczył limitu nieobecności. Nie ma terminów poprawkowych. Aby podejść do egzaminu, student jest zobowiązany do otrzymania pozytywnej oceny z zaliczenia.
12. W przypadku, gdy student nie uzyska zaliczenia, powtarza semestr odpłatnie.
13. Student może być zwolniony z uczestnictwa w lektoracie i egzaminu końcowego,
jeśli okaże jeden z wymienionych na stronie Studium certyfikatów (www.spnjo.uni.wroc.pl patrz zakładka „Lektoraty – Zwolnienia z uczestnictwa w lektoracie”).
14. W celu uzyskania wpisu do USOS, student powinien zgłosić się z certyfikatem i legitymacją studencką do mgr Iwony Nowickiej, zastępcy Kierownika SPNJO ds. studiów niestacjonarnych w godzinach konsultacji.
15. Niewykorzystane godziny z limitu godzin na lektorat wybranego języka obcego student może przeznaczyć na naukę kolejnego języka.
Informacja o powstałych specjalnościach na studiach niestacjonarnych I i II stopnia
31.01.2019
Szanowni Państwo, w wyniku podliczeń zbieranych w czasie dwóch ostatnich zjazdów oświadczeń wyboru specjalności informujemy, że:
1) na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (I stopień, studia niestacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) dziennikarstwo radiowo-telewizyjne,
b) dziennikarstwo sportowe,
c) fotografia dziennikarska, reklamowa i artystyczna,
2) na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (II stopień, studia niestacjonarne) powstanie następująca specjalność:
a) produkcja medialna.
3) na kierunku komunikacja wizerunkowa (I stopień, studia niestacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) branding,
b) communication design.
4) na kierunku komunikacja wizerunkowa (II stopień, studia niestacjonarne) powstaną następujące specjalności:
a) branding,
b) communication design,
c) public relations.
Osoby, które wskazały w oświadczeniu (zarówno jako pierwszy, jak i drugi wybór) specjalności, które z powodu zbyt małej liczby chętnych nie zostały uruchomione, proszone są o jak najszybsze przypisanie się w sekretariacie do jednej z powstałych specjalności. O niezwłoczne przypisanie się do specjalności proszone są także osoby, które dotąd nie wypełniły oświadczeń wyboru specjalności.
Ważne - weryfikacja kont w Usosie
31.01.2019
Proszę o sprawdzenie i weryfikację przedmiotów na indywidualnych kontach w usosie.
Wszystkie nieścisłości należy zgłaszać do sekretariatu Instytutu Dziennikarstwa.
Ewaluacja zajęć
21.01.2019
Szanowni Państwo,
w załączeniu przekazujemy list dot. ewaluacji zajęć
od prof. dr. hab. Igora Borkowskiego, prodziekana Wydziału Filologicznego
ds. studiów niestacjonarnych i jakości kształcenia.
Erasmus+ Rekrutacja
07.01.2019
Na stronie Erasmus-Ogłoszenia są już dostępne informacje na temat rekrutacji w ramach programu Erasmus+ Studia w roku 2019/2020
Zobacz
Seminarium: Mariusz Wszołek
09.12.2018
Szanowni Państwo. Zapraszam na seminarium licencjackie od godz. 15:00 - sala 205 (gabinet).
8-9 grudnia zmiana organiacji zajęć
06.12.2018
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że w dniach od 7.12 (g.18:00) do 9.12(g.20:00) w Instytucie Dziennikarstwa I Komunikacji Społecznej odbędzie się trzecia edycja Sensei Game Jam. W związku z wydarzeniem, w trakcie jego trwania, niedostępne będą wszystkie sale ćwiczeniowe na I piętrze. Ograniczony zostanie dostęp do hall'u na 1. piętrze. Informacje o ograniczeniach dostępu zostaną wywieszone na drzwiach klatki schodowej.
Proszę o zapoznanie się z nowym rozkładem zamieszczonym w zakładce "plany studiów"
LEKTORATY - ZMIANA SAL DLA 2 ROKU 1 STOPNIA 8 grudnia 2018
06.12.2018
LEKTORATY - ZMIANA SAL DLA
2 ROKU 1 STOPNIA
8 grudnia 2018
Ze względu na zapotrzebowanie na sale w Instytucie Dziennikarstwa w dniu 8 grudnia 2018r., bardzo proszę o odbycie zajęć w tym dniu w niżej wyszczególnionych salach:
Język angielski
Gr. 1 mgr R.Osińska BEZ ZMIAN
Gr. 2 mgr D.Kozera BEZ ZMIAN
Gr. 3 mgr M. Krzemień s. 604 Instytut Matematyki
Gr. 4 mgr E. Kłósek s. 605 Instytut Matematyki
Gr. 5 mgr A. Piotrowska s. 602 Instytut Matematyki
Gr. 6 mgr M. Chrzanowska s. 603 Instytut Matematyki
Gr. 7 mgr K. Potocka s. 606 Instytut Matematyki
Gr. 8 mgr M. Adamus BEZ ZMIAN
Język niemiecki
mgr A. Bielecka BEZ ZMIAN
Wybór specjalności
03.12.2018
Osoby, które w dniach 1-2 grudnia nie wypełniły oświadczenia o wyborze specjalności, proszone są o dokonanie niezbędnych formalności do 7 grudnia br.
Informacje proszę przesłać na adres: sekretariat@dziennikarstwo.uni.wroc.pl
imię nazwisko, numer albumu, kierunek studiów, studia pierwszego/drugiego stopnia.
Podział na grupy studia niestacjonarne
30.11.2018
Szanowni Państwo. W załączeniu udostępniamy Państwu informację o podziale grup zajęciowych dla studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia.
Uprzejmie informujemy, że do 30 listopada wszyscy studenci pierwszego roku studiów pierwszego i drugiego stopnia (stacjonarnych i niestacjonarnych) mają obowiązek zaliczyć szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. Jest ono ujęte w programie studiów i organizuje je Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej. Dostęp do szkolenia: https://e-edu.cko.uni.wroc.pl.
Po wypełnieniu karty zgłoszeniowej student otrzymuje dostęp do materiałów szkoleniowych i testów zaliczeniowych w CKO UWr. Wyniki testu w Centrum Kształcenia na Odległość w Uniwersytecie Wrocławskim przenoszone są do bazy USOS w postaci zaliczony lub niezaliczony. Protokół z odbytego szkolenia stanowi podstawę zaliczenia szkolenia
Osoby, które nie podejdą do szkolenia lub nie uzyskają zaliczenia, będą mogły przystąpić do szkolenia w semestrze letnim w dniach 15 marca – 30 marca. Jednak za powtarzanie szkolenia jest pobierana opłata 150 złotych.
(Wszołek) Seminarium studia niestacjonarne
25.11.2018
Szanowni Państwo. Uprzejmie informuję, że jestem zmuszony odwołać niedzielne seminarium - termin odrobienia seminarium: 25.11 (podwójne zajęcia). Uprzejmie proszę wyposażyć się na ten dzień w propozycje tematów pracy dyplomowej. Przepraszam za niedogodności!
3-4 listopada zmiana godzin urzędowania sekretariatu
29.10.2018
Szanowni Państwo,
informuję o przeniesieniu dyżuru dla studentów niestacjonarnych, z dnia 3 listopada (sobota) na niedzielę (4 listopada) w godzinach:
12.00-15.00
(Płuchowska) Seminarium studia niestacjonarne
28.10.2018
Szanowni Państwo. Uprzejmie informuję, że jestem zmuszony odwołać niedzielne seminarium - termin odrobienia seminarium: 25.11 (podwójne zajęcia). Uprzejmie proszę wyposażyć się na ten dzień w propozycje tematów pracy dyplomowej. Przepraszam za niedogodności!
Szanowni Państwo. Uprzejmie informujemy o zmianach sal podczas najbliższego zjazdu.
27 października - zmiana organizacji zajęć
25.10.2018
Szanowni Państwo,
w związku z organizacją w Instytucie Informatyki w dniach 25-27.10.2018 r., Zawodów AMPPZ, jesteśmy zmuszeni przeorganizować niektóre zajęcia i część z nich przenieść do innych sal.
Proszę o zapoznanie się z nowym grafikiem, zamieszczonym w zakładce Plany Zajęć.
Zapisy na przedmioty opcyjne, seminaria licencjackie oraz projekt specjalnościowy
16.10.2018
Zgodnie z programem studiów studenci wszystkich specjalności studiujący w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej zobowiązani są do zaliczania przedmiotów opcyjnych.
W semestrze zimowym roku akademickiego 2018/2019 do zaliczenia:
przedmioty opcyjnie, seminarium licencjackie (dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz komunikacja wizerunkowa) oraz projekt specjalnościowy (dotyczy: komunikacji wizerunkowej sp. branding):
• rok II licencjacki: komunikacja wizerunkowa - dwa przedmioty opcyjne (sp. Branding)
• rok III licencjacki: komunikacja wizerunkowa – cztery przedmioty opcyjnie (sp. Branding)
• rok II magisterski: komunikacja wizerunkowa (sp. Branding) – dwa przedmioty opcyjne
Studenci dokonują wyboru przedmiotów opcyjnych z oferty Instytutu, która znajduje się w załączniku.
Przedmioty należy wybierać zgodnie z blokami, w które zostały zgrupowane, a więc na przykład: Przedmiot opcyjny I – wybieramy jeden przedmiot z bloku A, Przedmiot opcyjny II – wybieramy jeden przedmiot z bloku B, Przedmiot opcyjny III – wybieramy jeden przedmiot z bloku C.
Przedmioty opcyjne przypisane są do określonej specjalności – uczęszczanie na zajęcia z przedmiotu opcyjnego innej specjalności wymaga pisemnej zgody Zastępcy Dyrektora Instytutu ds. dydaktyki i możliwe jest tylko wtedy, jeśli w danej grupie pozostają wolne miejsca.
Uwaga!!! Liczba przedmiotów opcyjnych uzależniona jest od liczby grup danej specjalności, dlatego może zdarzyć się tak, że do wyboru jest jeden przedmiot opcyjny, który tym samym staje się przedmiotem obowiązkowym do zaliczenia.
Studenci, którzy muszą zaliczyć obowiązkowo wszystkie proponowane przez Instytut opcje, nie zapisują się na zajęcia – przychodzą na pierwsze spotkanie tak, jak w przypadku innych zajęć przewidzianych programem studiów.
Zapisy na przedmioty opcyjne mają formę elektroniczną i odbywają się za pośrednictwem strony: https://usosweb.uni.wroc.pl
PROSZĘ O SPRAWDZENIE PRZEDMIOTÓW NA SWOICH INDYWIDUALNYCH KONTACH ( W DNIACH 19.10 od godz. 12.15 do 21.10 do godz. 12.00), WSZELKIE UWAGI PROSZĘ KIEROWAĆ NA ADRES MEJLOWY: rejestracja.dkskw@gmail.com
Zapisy odbywają się w terminach: 23-24 października br. (zapisy rozpoczną się od godz. 9.15)
Liczba miejsc w każdej grupie jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Nie będzie możliwości uzyskania zaliczenia z przedmiotu opcyjnego, na który student nie będzie zapisany w systemie.
W załącznikach znajdują się szczegółowe informacje na temat przedmiotów opcyjnych (tematy i krótka charakterystyka), tematy z opisem dla seminariów (III rok studiów licencjackich kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna, komunikacja wizerunkowa) i projektu specjalnościowego (komunikacja wizerunkowa specjalność: branding).
I rok studiów licencjackich oraz I rok studiów magisterskich nie wybiera w tym semestrze przedmiotów opcyjnych.
Szkolenie wstępne z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, prowadzone będzie w roku akademickim 2018/19 zgodnie z zarządzeniem Nr 103/2018 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 13 lipca 2018 r. w sprawie szkolenia wstępnego w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego roku studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich oraz uczestników studiów doktoranckich.
Zobacz
Testy językowe dla kandydatów z II naboru (studia licencjackie)
11.10.2018
Osoby przyjęte w drugiej turze naboru na studia niestacjonarne pierwszego stopnia przystępują do testów językowych, organizowanych w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w sobotę 6 października o godz. 8.00 w sali wielkiej zachodniej.
2 rok - lektoraty
07.10.2018
Szanowni Państwo. W załączeniu znajdziecie Państwo istotne informacje na temat lektoratów z języka angielskiego i języka niemieckiego.
Test kwalifikacyjny z języka angielskiego - I rok studiów licencjackich - zapisy
06.10.2018
Informacje organizacyjne dla I roku studiów licencjackich
24.09.2018
Informacje dla osób, które zostaną przyjęte się na I rok studiów niestacjonarnych licencjackich dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz komunikacji wizerunkowej.
W dniu 6.10.2018 (sobota) o godz. 8.00 w sali Wielkiej Zachodniej odbędą się dla I roku studiów licencjackich dziennikarstwa i komunikacji wizerunkowej testy językowe.
O godz. 10.40 odbędzie się zebranie informacyjne z prodziekanem ds. studiów zaocznych prof. Igorem Borkowskim oraz dyrekcją Instytutu.
Informacje organizacyjne dla I roku studiów magisterskich
24.09.2018
Informacje dla osób, które zostaną przyjęte się na I rok studiów niestacjonarnych magisterskich dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz komunikacji wizerunkowej.
W dniu 6.10.2018 (sobota) o godz. 9.00 w sali Wielkiej Wschodniej odbędą się dla I roku studiów magisterskich dziennikarstwa i komunikacji wizerunkowej.
O godz. 9.00 odbędzie się zebranie informacyjne z prodziekanem ds. studiów zaocznych prof. Igorem Borkowskim oraz dyrekcją Instytutu.
Studia zaoczne (Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna oraz Komunikacja Wizerunkowa: Branding, Communication Design, Public Relations).
Terminy zjazdów 2018/2019
18.07.2018
Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów PTKS
28.02.2019
Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów PTKS uruchamia pilotażową edycję programu mentoringowego dla młodych badaczy. To szansa dla studentów studiów magisterskich i doktorantów na indywidualną współpracę i wsparcie doświadczonych badaczy! Na osoby poszukujące nowej ścieżki rozwoju, planujące lub realizujące interdyscyplinarne projekty wymagające wszechstronnych konsultacji lub otwarte na nowe możliwości czekają kierownicy wybranych sekcji PTKS. Zgłoszenia do końca lutego!
W programie uczestniczą kierownicy następujących sekcji:
- prof. dr hab. Iwona Hofman, Studia nad Dziennikarstwem
- dr hab. prof. nadzw. UMCS Danuta Kępa-Figura, Język Mediów
- prof. dr hab. Dorota Piontek, Komunikowanie Polityczne
- dr hab. prof. nadzw. UWr Magdalena Ratajczak, Komunikacja Międzykulturowa i Komunikowanie Międzynarodowe
- dr hab. Grażyna Stachyra, Radio
- prof. dr hab. Zbigniew Widera, Nowe Media
- ks. prof. dr hab. Michał Drożdż, Aksjologia Komunikowania
- dr Katarzyna Drąg, Historia Mediów
Zobacz
Ewaluacja zajęć
21.01.2019
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że już wkrótce będą Państwo mogli wypełnić ankiety ewaluacyjne dotyczące zajęć, w których uczestniczyli Państwo w tym semestrze. Ankiety zostaną udostępnione w systemie USOS na Państwa indywidualnych kontach.
Ankietę dla każdych zajęć można wypełnić, jeśli byli Państwo na dany przedmiot wpisani i podpięci do grupy zajęć (różnych typów). Dla każdego przedmiotu generowana jest w systemie USOSweb osobna ankieta, wskazująca nazwę przedmiotu oraz imię i nazwisko prowadzącego. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna, nie wiąże się w żaden sposób z zaliczeniem przedmiotu.
Wypełnienie ankiety dla każdego przedmiotu zajmuje kilka (trzy do pięciu) minut. By uruchomić ankietę, należy po zalogowaniu na konto USOSweb wybrać opcję „Mój USOS“ lub z bocznego menu: „Ankiety“, otworzyć ankietę, klikając w nazwę przedmiotu. Ankietę wypełnia się, wybierając z prawego menu odpowiadającą w Państwa ocenie opcję spośród możliwych odpowiedzi. Bardzo proszę, by użyć także dolnego okna, w którym można wpisać komentarz, jeśli chcieliby Państwo wskazać zalety lub wady konkretnych zajęć lub podzielić się innymi uwagami, które dotyczą prowadzenia przedmiotu. Wpisane komentarze będą widoczne (bez danych wskazujących autora) dla prowadzącego (po zakończeniu procesu ewaluacji zajęć i zamknięciu dostępu do panelu ankiet). Zakończenie wypełniania ankiety następuje w momencie kliknięcia opcji ‘zakończ ankietę’ na dole okna.
Ankiety będą dostępne w dniach 24 stycznia – 13 lutego 2019 r., czyli w ostatnim tygodniu zajęć dydaktycznych, podczas sesji egzaminacyjnej i kilka dni po jej zakończeniu. Po zamknięciu dostępu do ankiet i informatycznej obróbce danych (po 20 lutego) na Państwa koncie USOSweb pojawią się zbiorcze wyniki odnoszące się do ocenionych przez Państwa zajęć. Wyniki ewaluacji będą także widoczne (w formie zbiorczej, anonimowej) na kontach odpowiednich Prowadzących zajęcia. Prowadzący będzie mógł także zapoznać się z wpisanymi komentarzami. Do wyników będzie mieć także dostęp zastępca dyrektora ds. dydaktyki jednostki, w której zatrudniony jest Prowadzący zajęcia, a także (w formie danych zbiorczych) Wydziałowy Zespół ds. Oceny Jakości Kształcenia oraz władze dziekańskie.
Bardzo proszę o potraktowanie badania ankietowego jako ważnej aktywności we wspólnych wysiłkach, by mogli Państwo brać udział w zajęciach na wysokim poziomie, studiować dobrze, w pozytywnej atmosferze i z satysfakcjonującymi efektami.
Gdyby mieli Państwo uwagi dotyczące procedury lub formy ankiet – zachęcam do korespondencji (igor.borkowski@uwr.edu.pl).
Wyniki ankiet posłużą do kształtowania obsady zajęć, modyfikowania programów studiów oraz stopniowego rozwiązywania ujawniających się problemów w zakresie prowadzenia zajęć. Od Państwa aktywności i zaangażowania zależy, czy wyniki ankietyzacji będą dla nas wszystkich użyteczne. Jednocześnie przypominam, że Regulamin studiów w Uniwersytecie Wrocławskim udział w badaniach ewaluacyjnych wskazuje jako obowiązek każdego z Państwa.
Z wyrazami szacunku
dr hab. Igor Borkowski prof. nadzw. UWr
prodziekan Wydziału Filologicznego
ds. studiów niestacjonarnych i jakości kształcenia
Wrocław, 15 stycznia 2019 r.
Organizatorzy FeTy Studenckiej, czyli pierwszego Studenckiego Festiwalu Talentów, zapraszają wszystkich zainteresowanych 15.01.2019 do sali Kameralnej Zachodniej, na pierwszym piętrze Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Podczas tego wydarzenia uczniowie oraz absolwenci DZiKS'u zaprezentują swoje pasje oraz tajniki swojej pracy. Więcej informacji znajdziecie Państwo na naszym wydarzeniu na Facebooku: "I FeTa Studencka - Festiwal Talentów"
Zobacz
Diamentowy Grant
31.12.2018
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło kolejny konkurs w ramach programu "Diamentowy Grant". Szczegóły konkursu znajdują się na stronie.
Zobacz
Międzynarodowe seminarium na temat nowych mediów
04.12.2018
Serdecznie zapraszam do udziału w międzynarodowym seminarium na temat nowych mediów w różnych krajach dniu 4 grudnia 2018 roku o godz. 13.30 (Sala Kameralna Zachodnia). W tym czasie będziemy gościć w naszym Instytucie grupę studentów z Kazachstanu. Chcielibyśmy wraz z nimi przyjrzeć się sytuacji mediów w różnych krajach. Spotkanie będzie prowadzone w języku angielskim. Uczestnicy będą poproszeni o przygotowanie krótkich wystąpień w j. angielskim. Można również przyjść posłuchać. Chętnych proszę o kontakt: malgorzata.kolankowska@uwr.edu.pl. Szczegółowy program zostanie podany w najbliższym czasie.
Razem zmienimy UWr na lepsze
30.11.2018
Szanowni Państwo. Zachęcamy do udziału w badaniu prowadzonym przez Dział Nauczania Uniwersytetu Wrocławskiego. Szczegółowe informacje w załączniku.
DXC Technology
21.11.2018
Drodzy Studenci,
Zapraszamy na kolejne spotkanie z firmą DXC Technology. Spotkamy się w Instytucie Filologii Angielskiej Uniwerystetu Wrocławskiego i porozmawiajmy o tym, jakie możliwości pracy i rozwoju ma filolog w firmie IT.
Managerowie i liderzy firmy DXC Technology opowiedzą Wam o swoich ścieżkach kariery, ukończonych studiach, pierwszych doświadczeniach i obecnych obowiązkach. Chętnie również odpowiedzą na wszystkie Wasze pytania.
Zapraszamy do zapisów studentów wszystkich kierunków pod adresem: goo.gl/Vxc3qn
Każdy zapisany uczestnik otrzyma certyfikat.
Do zobaczenia!
Dodatkowa rekrutacja - program Erasmus+
31.10.2018
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy o zbliżającej się rekrutacji uzupełniającej na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ Studia, które będzie można zrealizować w semestrze letnim roku akademickiego 2018/2019. Dodatkowe informacje w załączeniu (obok).
Informator "Rynek pracy"
31.10.2018
W programie studiów znajduje się przed- miot: Rynek pracy. Przedmiot jest obowiązkowy, zajęcia organizowane są dla całego Wydziału Filologicznego. Odbędą się dwa spotkania merytoryczne i jedno spotkanie zaliczeniowe.
Listy osób przyjętych w II naborze rekrutacji na studia niestacjonarne
30.10.2018
Szanowni Państwo.
Publikujemy listy osób przyjętych w II naborze rekrutacji na studia niestacjonarne na kierunkach prowadzonych w IDiKS UWr. Gratulujemy i jednocześnie zapraszamy do zapoznania się z planami zajęć na naszej stronie w zakładce studenci.
Wyniki II naboru rekrutacji na studia niestacjonarne I stopnia
04.10.2018
Poniżej znajdują się listy osób do przyjęcia na studia niestacjonarne I stopnia na kierunkach komunikacja wizerunkowa oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Zapraszamy Państwa z kompletem dokumentów do sekretariatu (s.214) Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej przy ul. Joliot- Curie 15 w dniach 4-5.10.2018 w godzinach 10 - 14. Jednocześnie informujemy, że pierwszy zjazd odbędzie się w dniach 6-7.10. Szczegóły w zakładce plan zajęć.