Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Ewa Baszak-Glebow

| Zakład Sztuk Audiowizualnych

Kontakt

Konsultacje

Konsultacje w semestrze letnim:
poniedziałek 15.30-16.30 gab. 215
środa 13.45-14.45 s.16 na Piasku

studia niestacjonarne:
19.03. 10.15-11.15 - teams
27.03. 18-20.00 - teams
22.04. 17.45-18.45 - teams
9.05. 19.00-20.00 - teams
21.05. 15.00-16.00 - teams
17.06. 10.15-11.15 - gab. 215

Zainteresowania badawcze

- kino i literatura włoska, w szczególności kino sardyńskie
- tożsamość regionalna w kinie i literaturze
- sztuka obrazu filmowego
- wystąpienia publiczne
- aktorstwo, zwłaszcza metoda Stanisławskiego
- event management

O mnie

Jestem absolwentką trzech kierunków humanistycznych, które dość znacząco wpłynęły na moje obecne zainteresowania badawcze. Ukończyłam dziennikarstwo i komunikację społeczną, filologię klasyczną z kulturą śródziemnomorską oraz jestem absolwentką Krakowskich Szkół Artystycznych na kierunku aktorstwo. Przez semestr studiowałam języki i literaturę na Uniwersytecie w Turynie oraz odbyłam staż w szkole językowej Laboling dla obcokrajowców w malowniczej sycylijskiej miejscowości, Milazzo. W trakcie studiów doktoranckich przebywałam na wymianie studenckiej na Uniwersytecie w Cagliari, gdzie zajmowałam się badaniami dotyczącymi tożsamości regionalnej w kinie i literaturze sardyńskiej. Obszar prowadzonych przeze mnie badań obejmuje zjawisko regionalizmu w kinie i literaturze włoskiej, historię kina oraz wystąpienia publiczne. W Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej pracuję od 2020 r. W wolnych chwilach przesiaduję we wrocławskich kawiarniach, choć większą słabość mam do krakowskich, i czytam, co popadnie. Najchętniej Kunderę, Pamuka, Montero i kryminały Camilleriego. A jeśli zostanie mi trochę czasu, idę do kina. Najczęściej do DCF-u, bez wcześniejszego sprawdzania repertuaru.

Wybrane publikacje

  • E. Baszak, Reception of neorealist films in Polish Film School, ,,Journal of Italian & Media Studies", Special Issue: ‘Intersections
    between Italian and Slavic Cinemas’, 11:3&4, pp. 601–14, https://doi.org/10.1386/jicms_00199_1,
  • E. Baszak, Kinematografia i literatura sardyńska a tożsamość regionalna. Od Grazii Deleddy do Salvatore Mereu, Wrocław 2022,
  • https://wuwr.eu/produkt/kinematografia-i-literatura-sardynska-a-tozsamosc-regionalna/
  • E. Baszak, Historyczne uwarunkowania regionalizmu we Włoszech, ,,Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, nr 38, Wrocław, 2021, s. 213- 223,
  • E. Baszak, Finansowanie kinematografii włoskiej na przykładzie Sardynii, ,,Marginesy głównych nurtów", Wrocław 2020,
  • E. Baszak, The traditional figures of woman in Sardinian cinema, ,,Dziennikarstwo i Media", t. 11, Wrocław 2019,
  • E. Baszak, Wizerunek mafii we Włoszech na wybranych przykładach filmowych, ,,Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy", Legnica 2019,
  • E. Baszak, Postkolonialne obrazy we współczesnym kinie włoskim, ,,Ogrody Nauk i Sztuki", nr 7, Wrocław 2018,
  • E. Baszak, Stereotypowy wizerunek imigrantów w kinie włoskim, ,,Znaczenia. Kultura, Komunikacja, Społeczeństwo", nr 15, Wrocław 2017,
  • E. Baszak, Ignacego Borejki portret klasyczny. Antyk jako klucz do edukacji domowej Borejków, ,,Znaczenia. Kultura. Komunikacja. Społeczeństwo", nr 14, Wrocław,
  • E. Baszak, Polityczny wymiar ludzkiej egzystencji. Przedstawienie komunistycznego kiczu w Żarcie Milana Kundery, ,,Acta Erasmiana", t. 11, Wrocław,
  • E. Baszak, Filmowa podróż na południe. O sycylijskim pochodzeniu Giuseppe Tornatore, ,,Znaczenia. Kultura, Komunikacja, Społeczeństwo", nr 13, Wrocław.