Michał Grech
profesor Uniwersytetu | Zakład Projektowania Komunikacji
Contact
http://pk.uni.wroc.plOffice hours
Konsultacje odbywają się w sali 205 lub zdalnie (Teams). Proszę o umówienie czasu oraz formy z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem. Możliwe są też inne terminy.
dzienne
poniedziałek 10:15-11:45 (od 16.10.2023)
wtorek 11:30-12:00 (od 10.10.2023)
niestacjonarne
- 22.10.2023 o 15:15 do 16:15,
- 05.11.2023 o 10:15 do 11:15,
- 17.12.2023 o 10:15 do 11:15,
- 14.01.2024 o 10:15 do 11:15,
- 04.02.2024 o 10:15 do 11:15,
Obszary badawcze
- metodologia empirycznych badań komunikacji / methodology of empirical communication research
- metody badania wizerunku / methods of image research
- analiza zawartości i analiza dyskursu / content & discourse analysis
- wizerunek i komunikacja instytucji / communication and image of institutions
- badania sieci społecznych w organizacjach / social network analysis (SNA) in organizations
- eksperymentalne badania percepcji komunikatów / experiments in perception research
- reprezentatywność badań komunikacji /representativeness in communication research
- lingwistyka ilościowa i kognitywna / quantitative and cognitive linguistics
Doświadczenie
- od 1.10.2009 - Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego
- 1.10.2011 - Instytut Grafki, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
- 1.10.2008 - 30.09.2011 - Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
- 26.09.2008 obrona pracy doktorskiej pt. „Strony internetowe polskich uczelni niepublicznych jako medium językowej autoprezentacji”
- 2002 - 2008 asystent - Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej DSWE TWP
- 2002 - 2006 studia doktoranckie - Uniwersytet Wrocławski – Instytut Kulturoznawstwa
- 1997 - 2002 studia na Uniwersytecie Wrocławskim: Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych – kierunek Kulturoznawstwo indywidualna organizacja studiów
Publikacje
- Michał Grech, 2015, Michał Grech & Annette Siemes (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 4, Wrocław: Libron, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2015, Językowy i komunikacyjny obraz uniwersytetu – stereotypizacja a definicja kognitywna, w: Michał Grech & Annette Siemes (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 4, Wrocław,
-
Michał Grech, 2014, Cechy „prawdziwego” uniwersytetu w opinii mieszkańców Polski – [w:] red. A. Kiklewicz i E.Starzyńska-Kościuszko, Oblicza prawdy w filozofii, kulturze, języku, s. 323-331, Olsztyn,
- Michał Grech, 2014, Obraz pracowników uniwersytetów w opinii mieszkańców Polski. w: Badanie i projektowanie komunikacji 3, , Wrocław, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2014, Czynniki wyróżniające najlepsze uniwersytety opinii mieszkańców Polski. Wnioski z badań empirycznych. [w:] red. Robert Pysz, Tomasz Bielak, Dostrzec różnicę, Wydawnictwo ATH, Bielsko-Biała,
- Michał Grech, 2013, Badanie i projektowanie komunikacji 2, (red.), Grech, Michał & Siemes Annette, ss.252, Wrocław; Kraków, Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2013, Obraz uniwersytetu w opinii mieszkańców Polski (ss.177), Wrocław, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2013, Dla kogo są (dostępne i niedostępne) polskie uniwersytety? Wnioski z ogólnopolskich badań opinii o uniwersytecie, [w:] Współczesne problemy nauki i szkolnictwa wyższego, pod red. Jacka Pacuły, Toruń,
-
Michał Grech, 2013, Schematyczność w komunikacji – wyznacznik złożoności konstruktów w obrazie świata. Na przykładzie ankietowych badań opinii i wiedzy o uniwersytecie. w: Marek Graszewicz i Jerzy Jastrzębski (red.), Teorie Komunikacji i Mediów 6”, Wrocław,
- Michał Grech, 2013, Universities in Poland in eyes of public opinion [w:] Marketing of scientific and research organizations 6, pod red. Witolda Wiśniowskiego, Instytut Lotnictwa, Warszawa, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2013, Najlepsze uniwersytety na świecie w opinii mieszkańców Polski. w: Igor Borkowski i Karina Stasiuk-Krajewska (red.) Dziennikarstwo i Media 4, Wrocław,
-
Michał Grech, 2012, Badanie wizerunku wewnętrznego Uniwersytetu Wrocławskiego wśród jego studentów: Cele, metody, dobór próby i wyniki zbiorcze w: M. Graszewicz, D. Lewiński, K. Stasiuk-Krajewska (red.), Wizerunek uniwersytetu Wrocławskiego w oczach studentów studiów stacjo, Wrocław,
- Michał Grech, 2012, Badanie wizerunku – metody ankietowe. Metodologia badań. [w:] Grech, Michał (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łódź., Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2012, Grech, Michał (red.) Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże., Łódź, Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2012, Grech, Michał & Siemes Annette, (red.), Badanie i projektowanie komunikacji. , Wrocław: Libron., Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2012, Wizerunek uniwersytetu w oczach maturzystów i studentów, [w:] Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 2 pod red. Witold Wiśniowskiego, Instytut Lotnictwa, s. 359-382, Warszawa, Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2012, Image of universities from the point of view of students and high school graduates [w:] Marketing of scientific and research organizations 3, pod red. Witolda Wiśniowskiego, Instytut Lotnictwa, s. 295-320, Warszawa, Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2012, JanKomunikant, 2012, Style życia w komunikacji. Komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa. s. 210. (razem z M. Bednorz, M.Fleischer, A. Siemes, M. Wszołek), Wrocław, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2011, Słownik polszczyzny rzeczywistej (siłą rzeczy fragment), Łódź,
-
Michał Grech, 2011, Grech M., Usieciowione schematy dyskursowe w tekstach autoprezentacyjnych polskich uczelni niepublicznych w: Grażyna Habrajska (red.), Komunitywizm w Polsce - wybrane zagadnienia z teorii i praktyki., Łódź,
-
Michał Grech, 2011, Grech, M. Wyniki badania wizerunku Uniwersytetu Wrocławskiego wśród jego studentów [w]: communication design magazine nr 1/2011, cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wyniki_badania_wizerunku_uniwersytetu_wroclawskiego_wsrod_jego_studentow/, Wrocław,
-
Michał Grech, 2010, Problem badania grup komunikacyjnych, w: Agnieszka Łaba (red.), Współczesne teorie komunikacji 2, ATUT., Wrocław,
-
Michał Grech, 2010, ”Wszystko jest komunikacją”. Projekt opisu struktury społecznej i metodologii badan, w: Marek Graszewicz i Jerzy Jastrzębski (red.), Teorie Komunikacji i Mediów 2”, 199 - 205. , Wrocław,
-
Michał Grech, 2010, Komunikacja i wizerunek uczelni niepublicznych. Metodologia i wyniki badań empirycznych, Łódź,
-
Michał Grech, 2009, Modele konsumpcji - próba rekonstrukcji na podstawie badań empirycznych, (razem z Agnieszką Kimbar)., Wrocław,
-
Michał Grech, 2009, Dyskurs firm i instytucji – konstrukcja rzeczywistości w: Irena Kamińska-Szmaj, Tomasz Piekot, Marcin Poprawa (red.), Ideologie codzienności, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, (razem z Agnieszką Książek i Anną Przyborska-Borkowicz)., Wrocław,
-
Michał Grech, 2009, Wizualna prezentacja wybranych polskich uczelni niepublicznych na stronach, w: Anna Obrębska (red.), Komunikacja wizualna w przestrzeni społecznej, 232-238., Łódź,
-
Michał Grech, 2007, Autoprezentacja niepublicznych szkół wyższych na stronach domowych www, w: Mechanizmy perswazji i manipulacji, (red.) Grażyna Habrajska, Anna Obrębska, Piktor., Łódź,
-
Michał Grech, 2006, Die kognitive Semantik der 'Warheit', w: Grzybek, P. & Köhler, R. (red.), 2006, Festschrift für Gabriel Altmann zum 75. Geburtstag. de Gruyter. (razem z Fleischer M., Książek A.), Berlin, New Zork,
-
Michał Grech, 2006, Recenzja książki Adama Nobisa “Zmiana kulturowa: między historią i ewolucją”, w: 2K - kultura i komunikacja, nr 1-2/2006, s.92-93., Wrocław,
- Michał Grech, 2005, Stereotypizacja językowa i kulturowa płci. Wyniki badań empirycznych, w: 2K - Kultura i komunikacja, nr 5-6, Wrocław, 2005, 98-109, Wydawnictwo DSWE TWP. (razem z Małgorzątą Zawadą) , Wrocław, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2003, Konstrukty kulturowe substancji psychoaktywnych. Rekonstrukcja profili znaczeniowych i systemu relacji na podstawie badań ankietowych., w: Kultura i komunikacja, nr 2, 2003, s., 24-45, Wrocław,
- Michał Grech, 2003, Kognitywna i konstruktywna semantyka konceptu ‘prawdy’, w: Kultura i komunikacja, nr 2, 2003, s., 18-23 (razem z Michael Fleischer, Agnieszka Książek), Wrocław, Do pobrania [pdf]
- Michał Grech, 2003, Wizerunek kulturoznawstwa w: Kultura i komunikacja, nr 2, 2003, s., 66-73 (razem z Agnieszka Książek), Wrocław, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2003, Obraz świata w powieści radiowej "Matysiakowie” (w latach 1968 i 1978) w: Kultura i społeczeństwo PRL. Materiały ze studenckiej sesji naukowej Wrocław 26.04.2001, red. Parus-Jaskułowska M., Stabrowska A., 2003, s. 8-17 , Wrocław,
- Michał Grech, 2003, Biskupska K., Fleischer M., Grech M., Parus M., Przyborska A., System polskich metafor kulturowych (próba empirycznej rekonstrukcji), w: Janusz Jaskóła; Anna Olearczyk (Red.), Prawda a metoda. Aporie myśli współczesnej, 119-141., Wrocław, Do pobrania [pdf]
-
Michał Grech, 2003, Biskupska K., Fleischer M., Grech M., Parus M., Przyborska A., Das System der Kulturmetaphern (an polnischem Material), w: Wirklichkeitskonstruktion. Beiträge zur systemtheoretischen Konstruktivismusforschung. , Dresden,
-
Michał Grech, 2001, Das System der Kulturmetaphern (an polnischem Material). w: kultuRRevolution, 2001, 50-62 (razem z K. Biskupska, M. Fleischer, M. Parus, A. Przyborska), bd,