Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Szkolenie dla studentów III roku (I stopień) i II roku (II stopień) dziennikarstwa i komunikacji społecznej

Szanowni Państwo,

 

w ramach grantu otrzymanego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju możemy Państwu zaproponować szkolenie zatytułowane „Pisanie do gier – od teorii do praktyki”. Szkolenie jest przeznaczone dla studentów III roku studiów licencjackich i II roku studiów magisterskich kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (obydwu trybów: stacjonarnego i niestacjonarnego).

 

Liczba miejsc jest ograniczona (40 osób). Liczy się kolejność zgłoszeń.

 

Zajęcia będą się odbywać zdalnie według poniższego terminarza.

Części z Państwa mogą wybrane bloki kolidować z zajęciami, niestety nie ma możliwości stworzenia harmonogramu szkolenia, który pasowałby potencjalnie wszystkim specjalnościom. Zakładamy, że osoby chcące wziąć udział w szkoleniu mogą wykorzystać w przypadku wybranych kolizji z zajęciami dopuszczalne nieobecności lub odpracować zajęcia z innymi grupami.

 

Osoby chcące wziąć udział w szkoleniu proszone są o wypełnienie poniższego formularza do 29.10.2021 roku:

LINK

 

OPIS SZKOLENIA

Pisanie do gier – od teorii do praktyki

 

Zajęcia będą poświęcone zasadom i praktykom pisania gier takich jak: gry miejskie, gry RPG, gry planszowe oraz gamebooki. Uczestnicy poznają reguły tworzenia narracji nieliniowej i opanują tajniki tworzenia angażujących narracji w wybranych gatunkach. Znaczny nacisk zajęć zostanie położony na wykorzystanie wiedzy i nabytych umiejętności w praktyce. Uczestnicy w ramach zajęć będą mieli za zadanie stworzyć razem fragment własnej gry.

Zajęcia mają także na celu pokazać, w jaki sposób zagadnienia z zakresu nauk humanistycznych znajdują swoje praktyczne zastosowanie w pracach nad grami.

 

Zakres zajęć:

· Treatment i format scenariusza gry planszowej, gamebooka i gry miejskiej.

· Zasady tworzenia narracji nieliniowej

· Typy wyborów i ich zastosowanie.

· Budowa atrakcyjnych zagadek i stopniowanie napięcia.

· Jak podtrzymywać uwagę graczy przy projektach gier edukacyjnych. Błędy i dobre praktyki.

· Projektowanie zdarzeń w grach planszowych (karcianki i gry planszowe). Jak pisać, żeby graczom chciało się czytać.

· Relacje między postaciami w grach i zasady ich tworzenia. Od sympatii do gniewu – jak projektować przekonywujące postaci poboczne.

· Dobre i złe niespodzianki dla graczy. Czyli jak łączyć mechanikę gry z pracą nad scenariuszem.

· Linia akcji i linia relacji w projektowaniu rozgrywki.

O prowadzącym

Szymon Stoczek – absolwent Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca Dolnośląskiej Szkoły Wyższej na kierunku Game Design i Animacji 3D, pisarz związany z Nową Fantastyką, autor opublikowanego w tym roku zbioru opowiadań New Weird Fiction „Miasto wszystkich zdrowych”. Pracował przy projektach gier planszowych, video, gier edukacyjnych i miejskich z firmami takimi jak: The Dust, Awaken Realms, Board & Dice, Galakta, Play-Way, Lockme, Star Drifters, Toplitz, fundacja Optimum Pareto. Aktualnie wraz z zespołem pracuje nad własną grą osadzoną w uniwersum prozy H.P. Lovecrafta.

Terminy zajęć

Grupa I (15h) :

 

· 05.11.2021 (poniedziałek) 16:00-19:00

· 19.11.2021 (piątek) 16:00-19:00

· 26.11.2021 (piątek) 16:00-19:00

· 27.11.2021 (sobota) 10:00-12:15

 

Grupa II (15h) :

 

· 10.11.2021 (środa) 14:00-17:00

· 17.11.2021 (środa) 14:00-17:00

· 24.11.2021 (środa) 14:00-17:00

· 01.12.2021 (środa) 14:45-17:00.

 

Zajęcia odbędą się w formie zdalnej.