Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Branding

Studia

PODEJŚCIE

Co to jest marka?

Marka to coś więcej niż logo. To wszystkie przeświadczenia, emocje i doświadczenia, które tworzą się dzięki temu, jak coś (albo ktoś) wygląda, jak się prezentuje i jakie sygnały nam wysyła. Na przykład za pomocą logo, reklam i social mediów. To komunikacja wizerunkowa w praktyce. Na Brandingu nauczysz się robić ją dobrze.

 

Dlaczego marki są ważne?

Marki są wszędzie. Gdyby nie marki, mielibyśmy ogromny problem z podjęciem wielu decyzji – zarówno tych poważnych, jak i błahych. Wybieramy to, co ma dla nas jakąś wartość, a marki tę wartość tworzą. Tworzą też silne i niezapomniane przeżycia. A także – kiedy chcemy skłonić innych do wybrania naszej oferty – pozwalają osiągać zamierzone cele.

 

Jakie marki są dla nas ważne?

Marki PRODUKÓW, które zwracają uwagę, mają dla nas wyjątkową wartość i stają się popularne.

Marki USŁUG, które zapamiętamy na długo, bo dają nam wyjątkowe doświadczenia.

Marki MIEJSC, w których chcemy przebywać i do których regularnie chcemy wracać.

Marki PRACODAWCÓW, które pokazują, że praca może mieć sens i dawać prawdziwą satysfakcję.

Marki ZAANGAŻOWANE, które pozwalają nam skutecznie działać dla dobra innych i tego, co wokół.

Marki OSOBISTE, dzięki którym dajemy się poznać innym od jak najlepszej strony.

PROGRAM

Skąd wiemy, jak działają marki?

Na Brandingu korzystamy ze sprawdzonej wiedzy pochodzącej z różnych naukowych dyscyplin, a także z doświadczeń gromadzonych od lat przez osoby zajmujące się marketingową i brandingową praktyką. Te dwie perspektywy – akademicka oraz branżowa – świetnie się uzupełniają.

 

Jak uczymy Brandingu?

Przede wszystkim oferujemy wiedzę i umiejętności, które pozwalają tworzyć dobre marki i dobrze nimi zarządzać. Skupiamy się więc na rozwoju kompetencji diagnostycznych, strategicznych i kreatywnych:

 

1. Kompetencje DIAGNOSTYCZNE czyli poznawanie i rozumienie rzeczywistości oraz odkrywanie w niej szans

Jak zrozumieć ludzi?

  • realizowane kursy: Badania empiryczne, Badanie użytkowania mediów, Badania trendów konsumenckich, Etnografia komunikacji

Jak mapować kulturę?

  • realizowane kursy: Analiza dyskursu, Wprowadzenie do kultury popularnej, Analiza semiotyczna

Jak rozpoznać konkurencję?

  • realizowane kursy: Metody badań komunikacji, Diagnostyka marki

 

2. Kompetencje STRATEGICZNE czyli nadawanie kierunku zmianom oraz dobór narzędzi do realizacji celów

Jak definiować sens marek?

  • realizowane kursy: Kultura marki, Strategia marki, Społeczne zaangażowanie marek, Employer branding, Marki luksusowe, Marki FMCG (dóbr pierwszej potrzeby)

Jak planować działania?

  • realizowane kursy: Project management, Strategia komunikacji marki, Zarządzanie marką, Komunikacja z klientem

Jak wykorzystywać media?

  • realizowane kursy: Public relations, Reklama jako forma komunikacji marki, Narzędzia komunikacji marki, Projektowanie doświadczeń, Metody prezentacji osobistej, Influencer marketing, Event management, Digital marketing, E-commerce

 

3. Kompetencje KREATYWNE czyli opracowywanie kreatywnych konceptów i wcielanie ich w życie

Jak mieć dobre pomysły?

  • realizowane kursy: Proces kreatywny, Teamwork, Myślenie projektowe, Koncepty kreatywne

Jak tworzyć komunikację słowami?

  • realizowane kursy: Teksty użytkowe, Stylistyka i kultura języka, Teksty wizerunkowe, Content management

Jak tworzyć komunikację wizualną?

  • realizowane kursy: Projektowanie graficzne, Projektowanie informacji, Systemy identyfikacji wizualnej, Art direction komunikacji

Studiowanie Brandingu to okazja do stworzenia własnego projektowego portfolio. Chcemy, żeby każda osoba po Brandingu miała się czym pochwalić, zanim jeszcze zacznie szukać pracy.

PERSPEKTYWY

Co robić po Brandingu?

Zapewniamy dobry początek. Chcemy, by każda osoba na/po specjalności Branding była pewna tego, co potrafi, robiła to dobrze, była w stanie pochwalić się swoją robotą przed innymi, a także wiedziała, jak rozwijać się dalej.

Nasi absolwenci i nasze absolwentki realizują się wszędzie tam, gdzie marka ma znaczenie (to przecież nie tylko tzw. branża marketingowa czy sektory kreatywne!). Świadomi perspektyw rynkowych, pokazujemy, jak można się w nich odnaleźć.

 

1. Praca w SEKTORACH KREATYWNYCH

Wszystkie organizacje, które profesjonalnie zajmują się marketingiem (szczególnie komunikacją marketingową), a także mediami oraz designem – kompleksowo lub w sposób wyspecjalizowany.

Przykładowe obszary: badania marketingowe, kultura organizacji, consulting strategiczny, public relations, personal branding, digital/social media, reklama, projektowanie graficzne, user/customer experience.

2. Praca dla MAREK różnych ORGANIZACJI

Organizacje komercyjne, publiczne i pozarządowe, dla których ważna jest (lub powinna być) marka i komunikacja.

Przykładowe role: brand manager -ka, specjalista -tka do spraw marketingu/komunikacji, specjalista -tka human resources, specjalista -tka employer branding, project manager -ka.

3. Praca „na SWOIM”

Własna agencja/startup, praca freelancerska i/lub tworzenie wartościowych treści w Internecie.

4. Praca NAUKOWA

Prowadzenie badań w ramach pracy akademickiej. Często równolegle do pracy poza Uniwersytetem.