Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Marcin Pielużek

| Zakład Dziennikarstwa

Kontakt

Konsultacje

Konsultacje w sesji zimowej:
poniedziałki, godz. 16.50-17.50, p. 207
wtorki, godz. 16.50-17.50, p. 207

Konsultacje w trakcie weekendów:
06.10., godz. 12.50-13.50, p. 207
25.11., godz. 10.20-11.20, p. 207
15.12., godz. 11.40-12.40, p. 207
13.01., godz. 10.20-11.20, p. 207
02.02., godz. 11.40-12.40, p. 207

O mnie

studia

  • 2008-2013 - studia doktoranckie - Stacjonarne Studia Doktoranckie Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego
  • 2006-2008 - studia magisterskie - Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego
  • 2000-2003 - studia licencjackie  - Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego

granty i stypendia

  • 2013-2016 - kierownik projektu w ramach konkursu FUGA Narodowego Centrum Nauki. Realizacja badań "Wartości polskiego nacjonalizmu. Językowy obraz świata nacjonalistów w publikacjach oficjalnych oraz pismach drugiego i trzeciego obiegu"
  • 2011 - stypendium naukowe w ramach projektu Unii Europejskiej - "Rozwój potencjału i oferty edukacyjnej Uniwersytetu Wrocławskiego szansą na zwiększenie konkurencyjności Uczelni"

doświadczenie dydaktyczne

  • od października 2017 - asystent w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego
  • od 2016 roku - wykładowca w SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny filia we Wrocławiu
  • 2013-2017 - adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • 2010-2013 - wykładowca w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego

inne doświadczenie naukowe

  • od 2017 - członek stowarzyszenia naukowego The Association for the Study of Ethnicity and Nationalism (ASEN), London School of Economics, Londyn, Wielka Brytania
  • 2016 - kierownik Ośrodka Badań nad Mediami i Komunikacją Społeczną Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • od 2015 - współpraca naukowa ze słoweńskim stowarzyszeniem naukowym A priori Academic Assciation z Lublany, Słowenia.
  • od 2014 - redaktor tematyczny w czasopiśmie naukowym "Zeszyty Prasoznawcze", wydawanym przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

OBSZARY ZAINTERESOWAŃ

  • lingwistyka korpusowa,
  • badania wizerunkowo-marketingowe,
  • teorie konstruktywistyczne,
  • teorie systemów,
  • teorie mediów alternatywnych,
  • radykalne ruchy lewicowe i prawicowe,
  • wizualizacja danych,
  • branding,
  • corporate identity.

INFORMATION DESIGN - MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

PROJEKTOWANIE DOKUMENTÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ (ZAOCZNI)

Materiały do pracy:

1. Ulotka wersja PDF i wersja DOC

Lektura obowiązkowa:

 

ZAJĘCIA 6. OSIE CZASOWE

Dane do projektu, książka kodów.

TimeViz Browser.

 

ZAJĘCIA 2-4.

Wyznaczniku projektu Dear Data

Lektura obowiązkowa:

Lektura dodatkowa:

Materiały wideo:

 

ZAJĘCIA 1.

Lektura obowiązkowa:

Lektura uzupełniająca:

Materiały:

METODY PREZENTACJI DANYCH - MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

ZAJĘCIA 6-8. ANALIZA EKSPLORATYWNA, PROJEKTOWANIE DATA STORYTELLINGU i WIZUALIZACJI 

Narzędzia:
•    Data Visualisation Catalogue
•    Interactive Chart Chooser

Dane:
•    Baza demografia GUS
 

Lektura obowiązkowa:

Jaki typ wizualizacji wybrać?

 

Wykresy kolumnowe/słupkowe

Wykresy liniowe

Wykresy kołowe

Wykresy słupkowe skumulowane

Inne typy wykresów

 

Lektura dodatkowa:

 

ZAJĘCIA 3. 

Wyznaczniki projektu #1: Alternatywna klasyfikacja medalowa

Lektura obowiązkowa:

Lektura dodatkowa:

Materiały wideo:

 

 

ZAJĘCIA 2.

Lektura obowiązkowa:

Dane:

 

ZAJĘCIA 1.

Lektura obowiązkowa:

Lektura uzupełniająca:

KOMUNIKACJA SUBKULTUROWA - MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Wyznaczniki do przygotowania prezentacji o wybranych subkulturach:

  • geneza (np. czy jest to nowe zjawisko, czy też modyfikacja istniejącej subkultury, jakie są korzenie, źródła, inspiracje, zapożyczenia z innych subkultur itp.)
  • wygląd/sposób ubierania się
  • kultura (muzyka, pisma, sztuka)
  • styl życia
  • symbole
  • powiązania z innymi subkulturami
  • ideologia/światopogląd (za czym się opowiadają, przeciwko komu i/lub czemu występują).


Mile widziane ciekawe historie, zdjęcia i obrazki, materiały audiowizualne. 

Publikacje