Institute of Journalism and Social Communication

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocławski

"Dziennikarstwo i Media"

Półrocznik

Dziennikarstwo i Media jest półrocznikiem naukowym dedykowanym dyscyplinie nauk o komunikacji społecznej i mediach.  

Czasopismo stanowi interdyscyplinarne forum debaty naukowej i publikacji wyników badań poświęconych komunikologii w szerokim kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Dziennikarstwo i Media jest periodykiem drukowanym, a jego elektroniczna wersja publikowana jest na zasadach wolnego dostępu. 

Lista przykładowych zagadnień zgodnych z profilem czasopisma: 

- teoria i praktyka dziennikarstwa
- empiryczna analiza mediów
- metodologia badań medioznawczych
- media tradycyjne i nowe media
- media publiczne vs media komercyjne
- media a polityka, komunikowanie polityczne
- ekonomika mediów
- audiowizualność mediów 
- społeczna rola mediów 
- etyczne i prawne aspekty funkcjonowania mediów 
- komunikacja wizerunkowa i projektowanie komunikacji 
- reklama i marketing 
- branding i kreowanie wizerunku 

Publikujemy również recenzje naukowe, wywiady z badaczami i praktykami mediów oraz sprawozdania z wydarzeń naukowych. 

  •  

Rada redakcyjna

Redaktor naczelny: 

  • dr Adam Szynol

Z-ca redaktora naczelnego:

  • dr Paweł Baranowski

redaktorzy serii:

  • prof. dr hab. Igor Borkowski
  • prof. dr hab. Andrzej Zawada
  • prof. dr hab. Arkadiusz Lewicki
  • dr Tomasz Łukasz Nowak