Institute of Journalism and Social Communication

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocławski

Michał Rydlewski

| Zakład Medioznawstwa

Contact

Office hours

Konsultacje w semestrze letnim dla studentów stacjonarnych:

poniedziałek 11.00 - 12.00, p. 208.
środa 11.00 - 12.00, TEAMS

Konsultacje w semestrze letnim dla studentów niestacjonarnych:

10 marca, 10.15 - 11.15, p. 208
14 kwietnia, 10.15 - 11.15, p. 208
19 maja, 10.15 - 11.15, p. 208
9 czerwca, 10.15 - 11.15, p. 208

Możliwe jest spotkanie w innym terminie po uprzednim kontakcie mailowym.

O mnie

doktor; etnolog, filozof (specjalność: filozofia kultury i polityki), literaturoznawca; absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Wrocławskiego; członek Interdyscyplinarnego Zespołu Badawczego Kultury Europejskiej przy Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; członek Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego (sekcja Antropologii Historii); sekretarz "Roczników Antropologii Historii"; autor trzech książek: Żeby widzieć, trzeba wiedzieć. Kulturowy wymiar percepcji wzrokowej (2016), Scenariusze kultury upokarzania. Studium z antropologii mediów (2019) i Kultura upokarzania w mediach. Zbiór artykułów (2022); współredaktor (wraz z R. Wiśniewskim) zbioru artykułów pod tytułem Filozoficzna refleksja nad kulturą. Polska humanistyka pierwszej połowy XX wieku; współredaktor (wraz z Małgorzatą Czapigą-Klag) serii wydawniczej "Colloquia Anthropologica et Communicativa"; autor ponad 60 artykułów naukowych publikowanych m.in. w Etnografii Polskiej, Polskiej Sztuce Ludowej. Kontekstach, Przeglądzie Kulturoznawczym, Przeglądzie Filozoficznym-Nowej Serii, Filo-Sofiji, Ruchu Filozoficznym, Annales UMCS, Rocznikach Antropologii Historii, Teorii komunikacji i mediów, Perspektywach Biograficznych, Rocznikach Nauk Społecznych, Archiwum Emigracji, Kulturze Współczesnej, Zeszytach Wiejskich, Dziennikarstwie i Mediach oraz tomach pokonferencyjnych. Współpracuje z Uniwersytetem SWPS, gdzie prowadzi zajęcia z semiotyki, myślenia krytycznego, analizy dyskursu oraz komunikacji w reklamie. Niebawem ukaże się jego książka pt. Magia i pismo. O dwóch odmianach komunikowania: obrazowej i pojęciowej