|
Contact
Office hours
Szanowni Państwo. Uprzejmie informuję, że jutrzejsze seminarium (31.01.2017) odbędzie się wyjątkowo o godz. 15:00 w s.205 (zapraszam).
O mnie
projektant i wykładowca. ukończyłem studia licencjackie na specjalności corporate identity&public relations w szkole wyższej psychologii społecznej. tytuł magistra uzyskałem w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej uwr (specjalność: communication design). w 2015 ukończyłem studia doktoranckie na wydziale filologicznym uwr i uzyskałem tytuł doktora nauk humanistycznych. temat rozprawy doktorskiej: dyferencje rynkowe w reklamie – perspektywa komunikacyjna.
zawodowo współpracowałem m.in. z media marktem, anotis, uniwersytetem wrocławskim, noti, ministerstwem nauki i szkolnictwa wyższego, eurobankiem, smava poland, merc, fundacją krzyżowa, galerią wnętrz domar, szkołą wyższą psychologii społecznej, polskim związkiem wędkarskim, rrcc, orłem len, huta julia, hicron, bizlab, libet, esk 2016, villa welschen, viadrina universitat.
na co dzień pracuję w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej uniwersytetu wrocławskiego, gdzie prowadzę zajęcia z projektowania komunikacji, pracy kreatywnej, design thinking i strategic design. dodatkowo współpracuję z instytutem grafiki uniwersytetu swps.
naukowo zajmuję się metodologią pracy kreatywnej i pracy projektowej, communication design, corporate identity, design thinking, human centered design, badaniami komunikacji, dyferencjami rynkowymi w reklamie oraz dyskursami wizualnymi.
jestem redaktorem serii wydawniczej „communication design” w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej uniwersytetu wrocławskiego. dotychczas opublikowałem: zmiana przez design (przekład i redakcja naukowa), komunikacje w rozmowie 1,2,3,4, reklama – operacjonalizacja pojęcia, communication design – badanie i projektowanie komunikacji, manual reklamy.
zainteresowania projektowe: reklama, corporate identity, projektowanie graficzne, web design, design consulting, strategia komunikacji, design thinking, projektowanie komunikacji.
—
scientist and designer. researcher and lecturer at the institute of journalism and communication science of university of wroclaw and institute of graphic design university of social science and humanities.
study fields: advertisement, creativity, differential market in the advertising, communication design, design thinking, human centered design, visual discourse and communication and society theory.
classes: communication design, theory and practice of design, corporate design, web design, package design, information design, creation and data design, design thinking, corporate identity
editor of the series „communication design” at the institute of journalism and communication science of university of wroclaw. publish: zmiana przez design, komunikacje w rozmowie 1, 2, 3, 4, reklama – operacjonalizacja pojęcia, communication design – badanie i projektowanie komunikacji, manual reklamy.
cooperation market: media markt, anotis, uniwersytet wrocławski, noti, ministerstwo nauki i szkolnictwa wyższego, eurobank, smava poland, merc, fundacja krzyżowa, galeria wnętrz domar, uniwersytet swps, polski związek wędkarski, rrcc, orzeł len, huta julia, hicron, bizlab, libet, esk 2016, villa welschen, viadrina universitat.
design fields: commercial, corporate identity, graphic design, web design, design consulting, communication strategy, design thinking, communication design.
Monografie i redakcja
- Wszołek M., 2016, Reklama - perspektywa empiryczna, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., Grech M. (red), 2016, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i wpływa na innowacyjność - Tim Brown, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., Siemes A. (red), 2016, Świat jako projekt - Otl Aicher, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., Grech M., Siemes A. (red), 2016, Communication Design: Badanie i projektowanie komunikacji 5, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., Graszewicz M., 2016, Teorie Komunikacji i Mediów 9, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M. , 2015, Reklama - operacjonalizacja pojęcia, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M. (red), 2015, Komunikacje w rozmowie 3, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M. (red), 2014, Communication design: badanie i projektowanie komunikacji 3, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M. (red), 2013, Komunikacje w rozmowie 2, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., Fleischer M., Siemes A., Grech M., Bednorz M.,, 2012, Style życia w komunikacji – komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa polskiego. wydawnictwo, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M. (red), 2012, Komunikacje w rozmowie 1, Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., Fleischer M., Siemes A., Grech M., Bednorz M.,, 2011, Słownik Polszczyzny Rzeczywistej, siłą rzeczy fragment, Łódź, Primum Verbum Do pobrania [pdf]
Artykuły
- Wszołek M., Grech M., 2016, Komentarz do wydania II Zmiana Przez Design: jak design thinking zmienia organizacje i wpływa na innowacyjność [w:] Zmiana Przez Design: jak design thinking zmienia organizacje i wpływa na innowacyjność, Brown T., Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2016, O dwóch dyskursach mówienia o reklamie, [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 8 (red.) Graszewicz M., Wrocław, Atut Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2016, Funkcjonalna i strukturalna typologia reklamy [w:] Strategie twórcze w działaniu, (red.) Habrajska G., Ślósarska J., Łódź, Primum Verbum Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2016, Poetyka reklamy wiodącej [w:] Dziennikarstwo i Media (red.) Borkowski I., Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Do pobrania [pdf]
-
Wszołek M., 2016, O dwóch dyskursach mówienia o reklamie, [w:] Badanie i Projektowanie Komunikacji 5 (red.) Wszołek M., Grech M., Siemes A., Wrocław, Libron
- Wszołek M. Moszczyński K., 2015, Algorytmizacja procesów projektowych [w:] Communication Design: badanie i projektowanie komunikacji 4 (red.) Grech M., Kraków, Libron Do pobrania [pdf]
-
Wszołek M., 2015, Konstrukcja wizerunku płci w reklamie lat 20., 30., 40., wyniki badań [w:] Znaczenia: kultura-komunikacja-społeczeństwo, Wrocław, Atut
- Wszołek M., 2015, Dyferencje rynkowe w reklamie [w:] Dziennikarstwo i Media (red.) Borkowski I., Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2014, Dyferencje rynkowe w reklamie - operacjonalizacja pojęcia [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 7 (red.) Graszewicz M., Stasiuk-Krajewska K., Wrocław, Atut Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2014, Droga przez mękę - proces projektowania komunikacji [w:] Góry i wędrowanie. Prace ofiarowane Profesorowi Tomaszowi Stępniowi (red.) Pacuła J., Bielsko-Biała, Wydawnictwo ATH Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2013, Manipulacja barwą w obszarze znaku marki - wyniki badań empirycznych [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 6 (red.) Graszewicz M., Jastrzębski J., Wrocław, Atut Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2013, Zmiana paradygmatu w projektowaniu - o zrównoważonym projektowaniu komunikacji [w:] Komunikacje w rozmowie 2 (red.) Wszołek M. , Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2013, Scenariusze autoprezentacyjne - wyniki badań [w:] Communication design - badanie i projektowanie komunikacji (red.) Grech M., Siemes A., Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2012, Od inżyniera do designera - operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej [w:] Komunikacje w rozmowie 1 (red.) Wszołek M., Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2012, Operacjonalizacja przestrzeni badawczej - information design [w:] Communication Design: badanie i projektowanie komunikacji (red.) Grech M., Liberska-Kinderman K., Wrocław, Libron Do pobrania [pdf]
-
Wszołek M., 2012, Konstrukcja miłości w polskiej i niemieckiej kulturze - wyniki interkulturowych badań [w:] Sytuacja komunikacyjna i jej parametry, Świat tekstu i świat dyskursu, Łódź, Primum Verbum
-
Wszołek M., 2011, Krótka recenzja z wystawy 'pokazać, wyjaśnić, prowadzić' [w:] Communication Design Magazine, Wrocław,
- Wszołek M., 2011, Komunikacyjna kompetencja przestrzenna - wyniki badań empirycznych [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 4 (red.) Graszewicz M., Jastrzębski J., Wrocław, Atut Do pobrania [pdf]
- Wszołek M., 2010, Projekcja wzornictwa na percepcję i emocje grup odniesienia na przykładzie logo wybranej firmy [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 2 (red.) Graszewicz M., Jastrzębski J., Wrocław, Atut Do pobrania [pdf]
-
Wszołek M., 2010, Wzornictwo w badaniach empirycznych [w:] Współczesne teorie komunikacji (red.) Łaba A., Wrocław, Atut
-
Wszołek M., 2010, Mity i kity komunikacji, mediów i reklamy [w:] PR w RP (red.) Gackowski T., Gackowska A., Dziedzic J., Warszawa, Seria Wydawnicza Ogólnopolskich Zjazdów Analityków KNOPM
-
Wszołek M., 2010, Kognitywny wizerunek miłości w kontekście komunikacji interkulturowej [w:] Poznawać, tworzyć, komunikować (red.) Habrajska G., Łódź, Primum Verbum
Obszary badawcze
- design thinking
- communication design
- corporate identity
- reklama
- style życia
- komunikacja społeczna
- dyferencje rynkowe
- dyskursy wizualne