Institute of Journalism and Social Communication

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocławski

|

Contact

Office hours

O mnie

Ukończyłam Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, w specjalności public relations. Od pierwszych lat studiów pracowałam jako PR-owiec. Z czasem założyłam własną agencję komunikowania. Zrealizowałam ponad sto kampanii i mniejszych projektów reklamowych (m.in. ORLEN, Auto-Spa, CERMAG), przez ponad 3 lata prowadziłam relacje inwestorskie spółek (m.in. Wake Park SA, Surfland Deweloper System SA, IPO SA), od roku 2009 współpracowałam też z innymi agencjami w zakresie obsługi ich klientów w social mediach, a także innych działań e-PR (m.in. Tesco, Orange, Telewizja N, Wyborowa, Malibu, Absolut, Amica, Winiary, Tchibo, BZ WBK, Playstation Polska, Grupa Żywiec). Zorganizowałam we Wrocławiu ponad dwieście eventów – począwszy od kameralnych wydarzeń firmowych, poprzez konferencje branżowe, aż po duże festiwale muzyczne na 17 tys. uczestników (w tym m.in. Creamfields Poland, Wrocław 2012 Festival) i towarzyszące im konferencje prasowe (z gwiazdami takimi jak: Shaggy, Arrested Development, Talib Kweli). Przez niemal 8 lat wspierałam scenę muzyczną, prowadząc management artystyczny i organizując projekty, angażujące lokalnych artystów w rozwój kulturalnej strony Wrocławia. W wolnych chwilach zajmowałam się reportażem telewizyjnym i filmem dokumentalnym, do których wracam dziś z sentymentem.

Obszary badawcze

  • Komunikowanie 65+
  • Style życia polskich seniorów
  • Zjawisko ageizmu
  • Wizerunek osób starszych w mediach
  • Kultura muzyczna w Polsce
  • Zarządzanie projektami w kulturze
  • Film dokumentalny
  • Media cyfrowe

Doświadczenie

  • Public relations
  • Eventy
  • Marketing 360
  • Social media
  • Investor relations
  • Management artystyczny
  • Kultura muzyczna 

Publikacje

  • Joanna Śmietanka, 2016, Wizerunek starości w reklamie. Stereotypy i ich wpływ na postawy społeczne wobec seniorów, [w:] Teorie komunikacji i mediów. Horyzonty komunikacji, Vol. 8, Wrocław, Oficyna Wydawnicza ATUT

  • Joanna Śmietanka, 2016, Ageizm w komunikacji 60+ branży finansowej, [w:] Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo, nr 12, Wrocław, Oficyna Wydawnicza ATUT

  • Joanna Śmietanka, 2016, Business style, Narodowcy, Szarzy i inni – styl życia jako wyznacznik komunikacyjnej stratyfikacji społeczeństwa, [w:] Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo, nr 12, Wrocław, Oficyna Wydawnicza ATUT

  • Joanna Śmietanka, 2016, Sponsoring jako źródło finansowania w kulturze muzycznej [w:] Zarządzanie i marketing w sektorze kultury. Wybrane zagadnienia, Cieszyn, Wyższa Szkoła Biznesu

  • Joanna Śmietanka, 2015, Edukacja informatyczna seniorów poprawą komfortu życia, [w:] Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne HUMANUM, nr 16 (1) 2015, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - Państwowego Instytutu Badawczego