Wtorek: 11-12 w gabinecie 211
Środa: 12-13 (Teams, on-line, proszę wcześniej umawiać się drogą mailową)
Publikacje
Książki:
Eseje, Libron, Kraków 2015.
Ciemno, coraz ciemniej, Warstwy, Wrocław 2017.
Galicyjskie żywoty. Opowieści o stracie, doli i pograniczu, Officyna, Łódź 2018.
Pomiędzy filozofią a stylem życia. Egzystencjalizm w polskiej prozie pokolenia '56, Atut, Wrocław 2019.
Bejt znaczy dom, Officyna, Łódź 2019.
Rubieże, Austeria, Kraków 2022.
Ważniejsze publikacje:
Nihilista odczarowujący w Dniu oszusta Ireneusza Iredyńskiego, „Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo” 2012, nr 6.
Wolność ku temu, co niemożliwe, „Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo” 2012, nr 7.
Ścieżki nocy Stanisława Czycza i Anda, [w:] Dziennikarstwo i media, t. 4: Marka, media, komunikacja, red. Igor Borkowski, Karina Stasiuk-Krajewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013.
Problem komunikacji w egzystencjalizmie, [w:] Teorie komunikacji i mediów, t. 6: Poprawność i stosowność w komunikacji, red. Marek Graszewicz, ATUT, Wrocław 2013.
Upadki człowieka według Emila Ciorana, „Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo” 2013, nr 8.
Listopad to najbardziej okrutny miesiąc, „Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo” 2013, nr 9.
Wiara Lwa Szestowa. Pomiędzy nierozstrzygalnością istnienia Boga a pewnością zbawienia w filozofii tragedii, [w:] (Nie)konkluzywność dowodów na istnienie Boga, red. Dorota Bentke, Zofia Sajdek, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie, Kraków 2013.
Strach przed nihilizmem, [w:] Teorie komunikacji i mediów, t. 7: Od teorii do empirii, red. Karina Stasiuk-Krajewska, Marek Graszewicz, ATUT, Wrocław 2014.
Ani-ani, „Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo” 2014, nr 10.
Odcienie pustyni, „Znaczenia. Kultura – Komunikacja – Społeczeństwo” 2014, nr 11.
Stanisław Czycz: całkowita osobność, „Twórczość” 2014, nr 11.
Czar ohydy, „Twórczość” 2015, nr 7.
Pomiędzy wolnością a nihilizmem w prozie Ireneusza Iredyńskiego, [w:] Colloquia Anthropologica et Communicativa, t. 8: Wygnańcy, buntownicy, Uciekinierzy, red. Małgorzata Czapiga, Katarzyna Konarska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2015.
Życie zmienione w literacki serial. Antybohaterski autobiografizm w powieściach Charlesa Bukowskiego, [w:] Seriale z różnych stron, red. Arkadiusz Lewicki, Jacek Grębowiec, ATUT, Wrocław 2015.
Międzynarodowe towarzystwo tępienia dzikich obyczajów, „Więź” 2016, nr 2.
Strach w garstce popiołu, „Elewator” 2016, nr 3.
Brzemię białego człowieka, „Przegląd polityczny” 2016, nr 137.
O krok za daleko, „Rita Baum” 2016, nr 39-40.
Opowieści o stracie, które nie zmieniły świata, [w:] Colloquia Anthropologica et Communicativa, t. 9: O rzeczach zbędnych, zagubionych i zmarnowanych, red. Małgorzata Czapiga, Katarzyna Konarska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2016.
Melancholijny zarys, "Odra" 2016, nr 10. (http://magazyn.o.pl/2016/dawid-szkola-melancholijny-zarys-emile-cioran)
Wydrążone miasto, [w:] Sto metrów asfaltu. Warszawa Marka Hłaski, Warszawa 2016.
Pusty celownik, "Twórczość" 2017, nr 1.
Przebój tych, którzy zbliżają się do okna, [w:] Przeboje z różnych stron, pod. red. Jacka Grębowca i Arkadiusza Lewickiego, Kraków 2017.
Piłka nożna nie istnieje, ale ma się dobrze, Przekrój.pl (https://przekroj.pl/spoleczenstwo/pilka-nozna-nie-istnieje-ale-ma-sie-dobrze-dawid-szkola).
Wiedeń-Brody, "Twórczość" 2018, nr 1.
Człowiek honoru, ale bez adresu, Kultura Enter (http://kulturaenter.pl/article/brody-czlowiek-honoru-ale-bez-adresu/)
Beit znaczy dom, "Więź" 2018, nr 3.
Jerzy Stempowski, "Odra" 2018, nr 9.
Notatki z podróży: Iwano-Frankiwsk, Kultura Enter (http://kulturaenter.pl/article/esej-notatki-z-podrozy-iwano-frankiwsk/)
Jedno zdanie o Schulzu albo Drohobycz, Magazyn Wizje, (http://magazynwizje.pl/aktualnik/dawid-szkola-jedno-zdanie-o-schulzu/)
Zakładniczka historii, [w:] Colloquia Anthropologica et Communicativa, t. 11: Zmiany, metamorfozy, rewolucje, red. Małgorzata Czapiga, Michał Rydlewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2018.
Pomiędzy literaturą a dziennikarstwem. Uwagi wstępne o felietonach Josepha Rotha, "Prace literackie" 2018, tom 58.
Opowieści o Stryju i granicach, "Twórczość" 2019, nr 4.
Na północ i w przeszłość, Kultura Enter (http://kulturaenter.pl/article/esej-galicja/)
Podróże za cieniami (http://magazynwizje.pl/aktualnik/dawid-szkola-podroze-za-cieniami/)
Pomiędzy nową a starą Austrią. Nadzieje i sentymenty Josepha Rotha w felietonach z 1919 roku, [w:] Colloquia Anthropologica et Communicativa, t. 12: Retro-sentyment, retro-moda, retro-nadzieje, red. Małgorzata Czapiga, Michał Rydlewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2020.
Pasterz, "Twórczość" 2020, nr 12.
Granice dwóch światów w felietonach Josepha Rotha, “Zagadnienia rodzajów literackich” 2020, z. 2.
Inny, czyli refleksje o prawie do bycia, "Przegląd polityczny" 2020, nr 162.
Ostatni niebieski ptak monarchii Franciszka Józefa, w: Colloquia Anthropologica et Communicativa, nr 14.
Twórca i jego czas, w: Stanisław Czycz. Za bramą gasnącego sierpnia / pod red. J. Rozmus, D. Niedziałkowska, T. Ryrych.
Gorlice-Jasło, Kultura Enter (https://kulturaenter.pl/article/esej-gorlice-jaslo/)
Klimat po kontrkulturze (http://laboratorium.wiez.pl/2016/11/21/klimat-po-kontrkulturze/)
O książce zbędnej w sensie ścisłym (http://laboratorium.wiez.pl/2016/11/28/o-ksiazce-zbednej-w-sensie-scislym/)
Wydawnictwo Próby: https://wydawnictwoproby.pl/autorzy/dawid-szkola/
O mnie
Urodziłem się w Rzeszowie. Trzydzieści lat później na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego obroniłem doktorat napisany pod kierownictwem profesora Andrzeja Zawady pt. "Pomiędzy filozofią a stylem życia. Egzystencjalizm w polskiej prozie pokolenia ’56". W 2015 roku wydałem książkę pt. "Eseje". Publikowałem swoje teksty między innymi w Twórczości, Nowej Okolicy Poetów, Znaczeniach, Więzi, ale też rzeszowskich Super Nowościach, CD-Action czy internetowym zinie Action-Mag. Jestem absolwentem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr. Od kilku lat prowadzę tu również zajęcia. Interesuję się angielską piłką nożną, wyścigami konnymi oraz niespokojnymi pograniczami literatury i filozofii.