Przegląd specjalności w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Szanowni Państwo, zapraszamy na pierwszy przegląd specjalności działających w ramach Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Przegląd jest propozycją skierowaną do aktualnych studentów, różnych lat - możliwością zobaczenia co dzieje się na zajęciach na innych specjalnościach w Instytucie. Poniżej znajdą Państwo listę proponowanych zajęć, w których można wziąć udział. W przypadku ćwiczeń i warsztatów prosimy o zapisy do piątku 12.05.2017, g:15:00, tak żeby możliwe było przygotowanie organizacyjne.
Program wydarzenia
branding
tytuł: Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o brandingu, ale baliście się zapytać
opis: Studenci innych specjalności ich nienawidzą! Na specjalności branding odkryto 1 prosty trik na robienie dobrych marek. [nie uwierzysz jaki]
czas i miejsce: 10:10-11:40 / s.41e
prowadzący: mgr Paweł Pawiński
communication design
tytuł: Historia design
opis: Prezentacja dokonań w designie lat 1920-1940 (bauhaus, de stijl, Le Corbusier)
czas i miejsce: 11.50-13.20 / sala kameralna zachodnia
prowadzący: prof. Michael. Fleischer
public relations
tytuł: Wizerunek czy reputacja - o co walczą PR-owcy? / PR w polityce a wiedza o kulturze
opis: Prof. A. Woźny zaprasza do dyskusji "Wizerunek czy reputacja - o co walczą PR-owcy?" Następnie dr M. Rydlewski podzieli się uwagami na temat "PR w polityce a wiedza o kulturze". Studenci I roku będą mówić o swoich doświadczeniach z związanych z organizacją instytutowych eventów.
czas i miejsce: 15:10-16:40 / sala wielka zachodnia
prowadzący wykład: prof. A. Woźny / dr Michał Rydlewski
creative writing
tytuł: Poezja, proza, płynne granice (od wiersza do opowiadania). Warsztat
opis: Słowo, fraza, zdanie, akapit, strofa - "surowce wtórne" naszej szczerej ekspresji, czyli gry i zabawy tekstowe w drodze do świadomości tekstu, siebie, świata
czas i miejsce: 10:10-11.40 / sala 210
prowadzący: dr Karol Maliszewski
media relations
Tytuł zajęć: Public Relations w praktyce - na czym polega praca specjalisty ds. PR
opis: Akademickie spojrzenie na Public Relations bardzo różni się od praktyki zawodowej. Czym zajmuje się specjalista ds. PR? Jak zwracać uwagę opinii publicznej? Jak wygląda rynek pracy? Jak budować swoje kompetencje. Podczas zajęć poruszone zostaną właśnie te tematy
czas i miejsce: 13:30-15:0 / sala wielka zachodnia
prowadzący: mgr Szymon Sikorski
dziennikarstwo prasowe i on-line
tytuł: Krytyka artystyczna
opis: Tematem warsztatu będzie poszukiwanie sposobów pisania o dziełach reprezentujących różne dziedziny sztuki, a ich celem wypracowanie sposobów wartościowania konkretnych twórczych realizacji
czas i miejsce: 11:50-13:20 / sala wielka zachodnia
prowadząca: mgr Hanna Kowalska
fotografia dziennikarska
tytuł: Ekspozycja światła w fotografii
opis: Celem warsztatu jest pokazanie znaczenia oświetlenia i naświetlania w sztuce fotografii. Warsztaty ponadto na celu mają ukazanie istoty fotografii dziennikarskiej
czas i miejsce: 08:30-10:00 / s. 5 (ul. Św. Jadwigi 3/4)
prowadzący: mgr Krzysztof Gutkowski
dziennikarstwo specjalistyczne
tytuł: Praktyczne pisanie reportażu
opis: Porozmawiamy o podstawach pracy terenowej. Wyłuskiwaniu historii. Rozmowie z bohaterem. Odkrywaniu opowieści w spisanym surowcu. Obróbce stylistycznej. Komponowaniu tekstu
czas i miejsce: 10:10-11:40 / s. 1 (czytelnia)
prowadzący: dr Jędrzej Morawiecki
dziennikarstwo sportowe
tytuł: Magazyn Sportowy Uniradio.
opis: Magazyn Sportowy Uniradio. Jak to się robi? Jak powstaje? Zanim posłuchasz w środę o 18, zobacz i pomóż w poniedziałek podczas autentycznego, żywego radiowego dziennikarzenia sportowego
czas i miejsce: 10:10-11:40 i 11:50-13:20 / studio radiowe
prowadzący: Katarzyna Przepiórka, Patrycja Hrycyk, Michał Trojnar, Hubert Jan Faron.
produkcja medialna
tytuł: produkcja spotów radiowych (odbywa się tego dnia)
opis: Praktyczny warsztat z zakresu produkcji reklamowych spotów radiowych
prowadzący: dr Łukasz Śmigiel
dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
tytuł: Muzyka popularna
opis: Zajęcia z zakresu historii muzyki popularnej, uzupełnione dokumentalnymi materiałami multimedialnymi. Praktyczny warsztat z zakresu prezentowania informacji muzycznych na antenie radiowej.czas i miejsce: 11:50-13:20 / studio radiowe
czas i miejsce: 08:30-10:00 / studio radiowe
prowadzący: dr Łukasz Śmigiel
dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
tytuł: Magazyn Sportowy Uniradio
opis: Magazyn Sportowy Uniradio. Poznaj radio od środka! Zobacz jak pracuje redakcja sportowa Uniradia
czas i miejsce: 10:10-11:40 / studio radiowe
prowadzący: Katarzyna Przepiórka, Patrycja Hrycyk, Michał Trojnar, Hubert Jan Faron.
Zapisy na warsztaty
Formularz zapisów (obowiązuje tylko na warsztaty, pozostałe wykłady są otwarte dla wszystkich): link