Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Przegląd specjalności w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

header photo

Szanowni Państwo, zapraszamy na pierwszy przegląd specjalności działających w ramach Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Przegląd jest propozycją skierowaną do aktualnych studentów, różnych lat - możliwością zobaczenia co dzieje się na zajęciach na innych specjalnościach w Instytucie. Poniżej znajdą Państwo listę proponowanych zajęć, w których można wziąć udział. W przypadku ćwiczeń i warsztatów prosimy o zapisy do piątku 12.05.2017, g:15:00, tak żeby możliwe było przygotowanie organizacyjne.

Program wydarzenia

  • branding
    tytuł: Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o brandingu, ale baliście się zapytać
    opis: Studenci innych specjalności ich nienawidzą! Na specjalności branding odkryto 1 prosty trik na robienie dobrych marek. [nie uwierzysz jaki]
    czas i miejsce: 10:10-11:40 / s.41e
    prowadzący: mgr Paweł Pawiński
  • communication design
    tytuł: Historia design
    opis: Prezentacja dokonań w designie lat 1920-1940 (bauhaus, de stijl, Le Corbusier)
    czas i miejsce: 11.50-13.20 / sala kameralna zachodnia
    prowadzący: prof. Michael. Fleischer
  • public relations
    tytuł: Wizerunek czy reputacja - o co walczą PR-owcy? / PR w polityce a wiedza o kulturze
    opis: Prof. A. Woźny zaprasza do dyskusji "Wizerunek czy reputacja - o co walczą PR-owcy?" Następnie dr M. Rydlewski podzieli się uwagami na temat "PR w polityce a wiedza o kulturze". Studenci I roku będą mówić o swoich doświadczeniach z związanych z organizacją instytutowych eventów.
    czas i miejsce: 15:10-16:40 / sala wielka zachodnia
    prowadzący wykład: prof. A. Woźny / dr Michał Rydlewski
  • creative writing
    tytuł: Poezja, proza, płynne granice (od wiersza do opowiadania). Warsztat
    opis: Słowo, fraza, zdanie, akapit, strofa - "surowce wtórne" naszej szczerej ekspresji, czyli gry i zabawy tekstowe w drodze do świadomości tekstu, siebie, świata
    czas i miejsce: 10:10-11.40 / sala 210
    prowadzący: dr Karol Maliszewski
  • media relations
    Tytuł zajęć: Public Relations w praktyce - na czym polega praca specjalisty ds. PR
    opis: Akademickie spojrzenie na Public Relations bardzo różni się od praktyki zawodowej. Czym zajmuje się specjalista ds. PR? Jak zwracać uwagę opinii publicznej? Jak wygląda rynek pracy? Jak budować swoje kompetencje. Podczas zajęć poruszone zostaną właśnie te tematy
    czas i miejsce: 13:30-15:0 / sala wielka zachodnia
    prowadzący: mgr Szymon Sikorski
  • dziennikarstwo prasowe i on-line
    tytuł: Krytyka artystyczna
    opis:  Tematem warsztatu będzie poszukiwanie sposobów pisania o dziełach reprezentujących różne dziedziny sztuki, a ich celem wypracowanie sposobów wartościowania konkretnych twórczych realizacji
    czas i miejsce: 11:50-13:20 / sala wielka zachodnia
    prowadząca: mgr Hanna Kowalska
  • fotografia dziennikarska
    tytuł: Ekspozycja światła w fotografii
    opis: Celem warsztatu jest pokazanie znaczenia oświetlenia i naświetlania w sztuce fotografii. Warsztaty ponadto na celu mają ukazanie istoty fotografii dziennikarskiej
    czas i miejsce: 08:30-10:00 / s. 5 (ul. Św. Jadwigi 3/4)
    prowadzący: mgr Krzysztof Gutkowski 
  • dziennikarstwo specjalistyczne
    tytuł: Praktyczne pisanie reportażu
    opis: Porozmawiamy o podstawach pracy terenowej. Wyłuskiwaniu historii. Rozmowie z bohaterem. Odkrywaniu opowieści w spisanym surowcu. Obróbce stylistycznej. Komponowaniu tekstu
    czas i miejsce: 10:10-11:40 / s. 1 (czytelnia)
    prowadzący: dr Jędrzej Morawiecki
  • dziennikarstwo sportowe
    tytuł: Magazyn Sportowy Uniradio.
    opis: Magazyn Sportowy Uniradio. Jak to się robi? Jak powstaje? Zanim posłuchasz w środę o 18, zobacz i pomóż w poniedziałek podczas autentycznego, żywego radiowego dziennikarzenia sportowego
    czas i miejsce: 10:10-11:40 i 11:50-13:20 / studio radiowe
    prowadzący: Katarzyna Przepiórka, Patrycja Hrycyk, Michał Trojnar, Hubert Jan Faron.
  • produkcja medialna
    tytuł: produkcja spotów radiowych (odbywa się tego dnia)
    opis: Praktyczny warsztat z zakresu produkcji reklamowych spotów radiowych
    prowadzący: dr Łukasz Śmigiel
  • dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
    tytuł: Muzyka popularna 
    opis: Zajęcia z zakresu historii muzyki popularnej, uzupełnione dokumentalnymi materiałami multimedialnymi. Praktyczny warsztat z zakresu prezentowania informacji muzycznych na antenie radiowej.czas i miejsce: 11:50-13:20 / studio radiowe
    czas i miejsce: 08:30-10:00 / studio radiowe
    prowadzący: dr Łukasz Śmigiel
  • dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
    tytuł: Magazyn Sportowy Uniradio
    opis: Magazyn Sportowy Uniradio. Poznaj radio od środka! Zobacz jak pracuje redakcja sportowa Uniradia
    czas i miejsce: 10:10-11:40 / studio radiowe
    prowadzący: Katarzyna Przepiórka, Patrycja Hrycyk, Michał Trojnar, Hubert Jan Faron.

Zapisy na warsztaty

  • Formularz zapisów (obowiązuje tylko na warsztaty, pozostałe wykłady są otwarte dla wszystkich): link
  • Termin: 15.05.2017