Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Panel dyskusyjny: muzyka a prawo w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Słuchając płyty czy będąc na koncercie najczęściej myślimy o muzyce jako całości – nie zastanawiamy się nad godzinami poświęconymi na urządzanie sali prób, mozolnym aranżowaniem nowych utworów czy okołoprawnymi aspektami działalności naszych ulubionych artystów. A przecież prawo jest integralną częścią muzyki, tak jak muzyka jest integralną częścią naszego życia.

Panel dyskusyjny

Dlaczego zarabiający miliony dolarów Ed Sheeran popełnia ordynarny plagiat? Czy raperzy przyznający się w piosenkach do palenia marihuany mogą obawiać się konsekwencji? Jak podpisać pierwszy kontrakt, który nie będzie jednocześnie cyrografem? Czy udostępniając w internecie bootlegi łamiemy prawo? Kto ma prawo do nazwy po rozpadzie zespołu? Dlaczego Paweł Kukiz nie może występować już pod szyldem Piersi? Czy za ściąganie dyskografii naszego ulubionego zespołu możemy ponieść karę?

 

To tylko kilka przykładów tylko z pozoru prostych pytań, na które tak naprawdę odpowiedzieć jest niełatwo. Prawo kompleksowo dotyka aspektów sztuki – nieważne, czy jesteśmy jej odbiorcą, czy też twórcą. A wszelkie wątpliwości związane z spojrzeniem na współzależności prawa i muzyki rozwieją nasi goście, którzy ten temat zgłębili od podszewki:

 

  • L.U.C (Łukasz Rostkowski) – rocznik 1981, raper, producent, performer, aktywista słowa, beatbokser. Absolwent prawa na Uniwersytecie Wrocławskim. Miał być mecenasem, pozostał sobą.
  • Michał Kowalski – rocznik 1975, prawnik specjalizujący się w prawie autorskim, prowadzi portal MuzykaiPrawo.pl, prokurent i szef departamentu prawnego w spółce postprodukcyjnej Juice z Wrocławia.
  • Moderator: Michał Przechera (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej)

 

 

Informacje o wydarzeniu

Sala Kameralna Zachodnia Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego (ul. Joliot Curie 15), 5 czerwca 2017, godz. 12. Wstęp wolny