Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

YT | FB | PL/EN

Uniwersytet Wrocłaawski

Dziennikarstwo i Media 9. Metodologie i praktyki badawcze

header photo

Metodologie i praktyki badawcze

Szanowni Państwo. Uprzejmie informujemy, że nakładem wydawnictwa Uniwersytetu Wrocławskiego ukazał się kolejny, już dziewiąty numer czasopisma "Dziennikarstwo i Media". Zachęcamy do lektury!


Opis numeru:
Zmediatyzowana rzeczywistość dostarcza potencjalnym badaczom niespotykanych dotąd w nauce zasobów danych. Wyjątkowość sytuacji, z którą mamy do czynienia, to nie tylko kwestia ilości, to także przełamanie barier technologicznych w dostępie, dostarczenie wielorakich narzędzi do analiz, działań badawczych, fragmentacji, scalania, rekonfigurowania — wszystkiego z wszystkim. Pytanie pierwsze brzmi, co z tym wszystkim robimy, co z tego wyniknie dla władz poznawczych człowieka. Jest jeszcze pytanie drugie, mniej oczywiste: czy dostępność materiału i jego operacjonalizowalność to jedyna zmiana. A relacja badacz– materiał badawczy? Co z nią się dzieje w dobie big data? Metodologie i praktyki badawcze medioznawstwa zajmują praktycznie i w refleksji teoretycznej autorów dziewiątego numeru czasopisma „Dziennikarstwo i Media”.

Informacje wydawnicze

  • Redakcja: Igor Borkowski
  • Wydawnictwo: WUWr
  • Liczba stron: 180
  • Księgarnia: link